Cine este fără de greșeală? Totuși, de-a lungul timpului au existat oameni ale căror greșeli au schimbat definitiv istoria. În mod pozitiv sau, dimpotrivă, în mod negativ. Site-ul shtiu.ro îți arată 9 cele mai mari greșeli din istorie.
Douăsprezece edituri au respins manuscrisul Harry Potter al lui JK Rowling înainte ca Bloomsbury să o accepte. Cărțile au fost traduse ulterior în peste 60 de limbi și i-au adus lui Rowling un profit de miliard de dolari (670 de milioane de lire sterline).
James Howells a cumpărat 7.500 de bitcoini în anul 2009, când valoarea lor era aproape nimic. Până în 2013, un Bitcoin valora 613 de lire sterline, oferindu-i galezului un portofoliu de 4,5 milioane de lire sterline. Singura problemă? Și-a lăsat hard disk-ul ascuns într-un sertar ani de zile și apoi îl aruncase fără să se gândească niciun minut. După ce și-a dat seama de greșeala sa, a făcut o călătorie plină de speranță la depozitul său local de gunoi, unde i s-a spus că hard disk-ul ar putea fi în orice loc sub aproximativ 5 tone de gunoi. Bitcoinul a atins pragul record în 2020. O moneda valora 68.000 de dolari. La un calcul simplu, James Howells ar fi putut obține 510.000.000 de dolari.
Fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, l-au abordat pe CEO-ul Excite, George Bell, în 1999, spunând că doresc să vândă motorul de căutare pentru aproximativ 1 milion de dolari. Întrucât Bell nu era dornic de oferta inițială, cuplul fondator al Google a scăzut oferta la 750.000 de dolari. Oferta a fost din nou respinsă. Astăzi, motorul de căutare Google este evaluat la aproximativ 365 de miliarde de dolari. Hopa!
În anul 1914, soldatul britanic Henry Tandey, care a devenit cel mai decorat soldat din Primul Război Mondial, a dat peste un caporal Adolf Hitler, rănit și neînarmat, într-un șanț. Henry Tandey ar fi decis să nu-l împuște cu sânge rece. Dacă apăsa pe trăgaci, istoria s-ar fi schimbat definitiv.
Genghis Khan, conducătorul Imperiului Mongol, a vrut să deschidă legături diplomatice și comerciale cu Ala ad-Din Muhammad, șah al imperiului vecin Khwarezmid (actualul Irak/Iran) în secolul al XIII-lea, notează indy100.com.
Cu toate acestea, oferta lui Genghis Khan a fost respinsă și un diplomat mongol a fost decapitat. Khan a reacționat cu furie, trimițând aproximativ 200.000 de războinici și distrugând complet imperiul Khwarezmid.
Căile ferate de stat franceze SNCF au cheltuit în 2022 15 miliarde de dolari pentru o nouă flotă de trenuri. Din păcate, acestea erau prea late pentru 1.300 de peroane de gară din toată țara. O problemă care i-a costat în plus aproximativ 50 de milioane de euro (36 de milioane de lire sterline).
„Este ca și cum ai comanda o mașină mare și nouă fără a verifica lățimea garajului tău”, a spus Emmanuel Grondein de la sindicatul SUD-Rail.
Se spune că, atunci când Paris troianul a fugit cu Elena, soția regelui din Sparta, a început unul dintre cele mai sângeroase războaie. Conflictul dura de zece ani, iar troienii au crezut că i-au înfrânt într-un final pe greci. Însă, ingenioși din fire, grecii au avut un ultim as în mânecă. Aceștia au construit un cal uriaș din lemn, gol pe dinăuntru și i-au convins pe dușmani că sculptura era doar un cadou. Aceștia au acceptat darul, l-au dus în cetate și în noaptea următoare, grecii au ieșit din cal și au distrus Troia.
Nava de pasageri, Titanic, s-a scufundat în călătoria sa inaugurală din Anglia în Statele Unite în 1912. Titanic era cunoscută drept nava de nescufundat, special concepută pentru a face călătoria lungă către Statele Unite fără nicio șansă posibilă de a se scufunda.
Dar într-o noapte, echipajul navei a ignorat avertismentele de aisberguri în calea lor și a mers mai departe. Nava a lovit un aisberg și a zgâriat toată partea dreaptă, provocând scufundarea ambarcațiunii și ucis 1.517 de oameni. 8 milioane de dolari a costat în 1909 construcția navei, echivalentul de astăzi a 170 de milioane de dolari, scrie businessinsider.com.
Ford a introdus modelul Edsel în anul 1957, doar pentru a opri producția până în 1959. Vânzările cu amănuntul au fost mult mai mici decât se aștepta și continuarea producției mașinii nu a fost justificată. Mașina clasică a fost mașina greșită, pentru piața greșită, la momentul nepotrivit. Pierderi? 250 de milioane de dolari în 1959. Suma ajustată la infțaia de azi? 1,85 de miliarde de dolari.