Cele mai mari greșeli din istorie. De la pierderea a 500 de milioane de dolari, până la cruțarea lui Hitler
Cine este fără de greșeală? Totuși, de-a lungul timpului au existat oameni ale căror greșeli au schimbat definitiv istoria. În mod pozitiv sau, dimpotrivă, în mod negativ. Site-ul shtiu.ro îți arată 9 cele mai mari greșeli din istorie.
Respingerea romanului Harry Potter
Douăsprezece edituri au respins manuscrisul Harry Potter al lui JK Rowling înainte ca Bloomsbury să o accepte. Cărțile au fost traduse ulterior în peste 60 de limbi și i-au adus lui Rowling un profit de miliard de dolari (670 de milioane de lire sterline).
A aruncat un portofel cu 7.500 de bitcoin
James Howells a cumpărat 7.500 de bitcoini în anul 2009, când valoarea lor era aproape nimic. Până în 2013, un Bitcoin valora 613 de lire sterline, oferindu-i galezului un portofoliu de 4,5 milioane de lire sterline. Singura problemă? Și-a lăsat hard disk-ul ascuns într-un sertar ani de zile și apoi îl aruncase fără să se gândească niciun minut. După ce și-a dat seama de greșeala sa, a făcut o călătorie plină de speranță la depozitul său local de gunoi, unde i s-a spus că hard disk-ul ar putea fi în orice loc sub aproximativ 5 tone de gunoi. Bitcoinul a atins pragul record în 2020. O moneda valora 68.000 de dolari. La un calcul simplu, James Howells ar fi putut obține 510.000.000 de dolari.
Să nu cumperi Google cu 1 milion de dolari
Fondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, l-au abordat pe CEO-ul Excite, George Bell, în 1999, spunând că doresc să vândă motorul de căutare pentru aproximativ 1 milion de dolari. Întrucât Bell nu era dornic de oferta inițială, cuplul fondator al Google a scăzut oferta la 750.000 de dolari. Oferta a fost din nou respinsă. Astăzi, motorul de căutare Google este evaluat la aproximativ 365 de miliarde de dolari. Hopa!
Să nu-l împuști pe Hitler
În anul 1914, soldatul britanic Henry Tandey, care a devenit cel mai decorat soldat din Primul Război Mondial, a dat peste un caporal Adolf Hitler, rănit și neînarmat, într-un șanț. Henry Tandey ar fi decis să nu-l împuște cu sânge rece. Dacă apăsa pe trăgaci, istoria s-ar fi schimbat definitiv.
Să-l superi pe Genghis Khan
Genghis Khan, conducătorul Imperiului Mongol, a vrut să deschidă legături diplomatice și comerciale cu Ala ad-Din Muhammad, șah al imperiului vecin Khwarezmid (actualul Irak/Iran) în secolul al XIII-lea, notează indy100.com.
Cu toate acestea, oferta lui Genghis Khan a fost respinsă și un diplomat mongol a fost decapitat. Khan a reacționat cu furie, trimițând aproximativ 200.000 de războinici și distrugând complet imperiul Khwarezmid.
„Hai vino iar în gara noastră mică”
Căile ferate de stat franceze SNCF au cheltuit în 2022 15 miliarde de dolari pentru o nouă flotă de trenuri. Din păcate, acestea erau prea late pentru 1.300 de peroane de gară din toată țara. O problemă care i-a costat în plus aproximativ 50 de milioane de euro (36 de milioane de lire sterline).
„Este ca și cum ai comanda o mașină mare și nouă fără a verifica lățimea garajului tău”, a spus Emmanuel Grondein de la sindicatul SUD-Rail.
Calul troian
Se spune că, atunci când Paris troianul a fugit cu Elena, soția regelui din Sparta, a început unul dintre cele mai sângeroase războaie. Conflictul dura de zece ani, iar troienii au crezut că i-au înfrânt într-un final pe greci. Însă, ingenioși din fire, grecii au avut un ultim as în mânecă. Aceștia au construit un cal uriaș din lemn, gol pe dinăuntru și i-au convins pe dușmani că sculptura era doar un cadou. Aceștia au acceptat darul, l-au dus în cetate și în noaptea următoare, grecii au ieșit din cal și au distrus Troia.
Scufundarea Titanicului
Nava de pasageri, Titanic, s-a scufundat în călătoria sa inaugurală din Anglia în Statele Unite în 1912. Titanic era cunoscută drept nava de nescufundat, special concepută pentru a face călătoria lungă către Statele Unite fără nicio șansă posibilă de a se scufunda.
Dar într-o noapte, echipajul navei a ignorat avertismentele de aisberguri în calea lor și a mers mai departe. Nava a lovit un aisberg și a zgâriat toată partea dreaptă, provocând scufundarea ambarcațiunii și ucis 1.517 de oameni. 8 milioane de dolari a costat în 1909 construcția navei, echivalentul de astăzi a 170 de milioane de dolari, scrie businessinsider.com.
Apariția lui Ford Edsel
Ford a introdus modelul Edsel în anul 1957, doar pentru a opri producția până în 1959. Vânzările cu amănuntul au fost mult mai mici decât se aștepta și continuarea producției mașinii nu a fost justificată. Mașina clasică a fost mașina greșită, pentru piața greșită, la momentul nepotrivit. Pierderi? 250 de milioane de dolari în 1959. Suma ajustată la infțaia de azi? 1,85 de miliarde de dolari.