Ca la noi, la nimeni! Primăria a cumpărat tramvaie mai mari decât stațiile. Istoria tramvaielor în România

04.06.2022
Ca la noi, la nimeni! Primăria a cumpărat tramvaie mai mari decât stațiile. Istoria tramvaielor în România

Primăria Capitalei a achiziționat noi tramvaie pentru linia 41. Din nefericire pentru bucureșteni, tramvaiele nu vor circula prea curând deoarece unele stații au nevoie de modernizarea peroanelor. Cele vechi sunt mult prea scurte față de lungimea noilor tramvaie.

Prin urmare, autoritățile vor investi peste 8,5 milioane de lei în renovarea celor șapte stații care nu corespund dimensiunii de 36 de metri ale noilor tramvaie achiziționate de la Arad.

„Primele tramvaie vor circula pe lina 41 de la 1 septembrie, poate mai repede. E nevoie să extindem nişte peroane. Azi am avut o şedinţă, pentru că au crescut preţurile, am mărit indicatorii şi până iese tramvaiul din probe vom avea peroanele mărite. Următorul lot va circula pe liniile 1-10”, a declarat Nicuşor Dan, joi la interviurile Digi 24, potrivit Adevărul.

Iată care sunt stațiile care vor intra în proces de reamenajare:

  1. Agronomie – ambele sensuri;
  2. Caşin – ambele sensuri;
  3. Podul Ciurel – ambele sensuri;
  4. Orşova – ambele sensuri;
  5. Drumul Taberei- ambele sensuri;
  6. Parc drumul Taberei – ambele sensuri;
  7. Braşov – ambele sensuri.

Încântat de realizarea sa, primarul Nicușor Dan i-a anunțat zilele trecute pe cetățenii Bucureștiului care îl urmăresc pe rețelele de socializare că primul tramvai din cele 100 cumpărate de la Arad este pe drum spre Capitală.

„Azi a plecat de la Arad spre Bucureşti primul tramvai din lotul celor 100 achiziţionate de Primăria Capitalei. După probele tehnice, acesta va circula pe linia 41. Până la sfârşitul anului vor fi livrate încă 16 tramvaie. Este vorba despre tramvaie din gama de 36 m, care vor avea podeaua complet coborâtă, minim 5 uşi duble, dotate cu echipament de climatizare destinat asigurării atât a aerului condiţionat, cât şi a încălzirii. Mulţumim colaboratorilor de la Astra Vagoane Călători pentru seriozitate şi pentru promptitudinea livrării”, a scris Nicușor Dan pe pagina sa de Facebook.

Tramvaiele trase de cai

În România, primul tramvai tras de cai a fost dat în folosință în anul 1869 la Timișoara. Primarul orașul de atunci, Carol Kuttel, și câțiva afaceriști au înființat compania numită Societatea de Tramvai cu Cale Ferată din Timișoara, scrie Turist prin România.

De asemenea, tramvaiele au reprezentat primele mijloace de transport în comun din București. Acestea au fost introduse în anul 1871 și, la început, erau trase de cai. Odată cu anul 1894 a fost inaugurată prima linie de tramvai electrică, între Obor și Cotroceni. Lumea se moderniza, iar odată cu ea și infrastructura de transport în comun.

Rețeaua liniilor de tramvai s-a dezvoltat rapid între anii 1900-1935, apărând diferite trasee între mai multe cartiere ale Capitalei. În perioada comunistă, stațiile au fost rărite și depărtate unele de altele, iar liniile au fost deconectate în centrul municipiului.

Foto: Facebook 

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Ce este o rachetă balistică intercontinentală? Cât de aproape lovește de țintă?
Ce este o rachetă balistică intercontinentală? Cât de aproape lovește de țintă?
Astăzi, Rusia a dus războiul într-o fază nouă după ce a lansat o rachetă balistică intercontinentală asupra Ucrainei, fiind prima de acest gen de la începutul conflictului, din urmă cu... citește tot
Ce sunt cotele de gen? Cum funcționează „cotele de gen”?
Ce sunt cotele de gen? Cum funcționează „cotele de gen”?
În spațiul public, în preajma alegerilor prezidențiale, se tot vorbește despre „cotele de gen”. Se pleacă de la premisa că în anumite domenii, femeilor nu li se dau aceleași șanse ca... citește tot
Cum arată vila din Estoril, unde Carol al II-lea și-a trăit ultimii ani? Cine a moștenit-o?
Cum arată vila din Estoril, unde Carol al II-lea și-a trăit ultimii ani? Cine a moștenit-o?
Carol al II-lea a fost regele României timp de 10 ani, între 8 iunie 1930 și 6 septembrie 1940. Domnia sa a fost una plină de controverse și mulți oameni politici ai acelor vremuri nu l-au vrut... citește tot