Când au fost construite primele șosele și poduri din România? Care a fost prima stradă pavată din București?

05.09.2018
Când au fost construite primele șosele și poduri din România?  Care a fost prima stradă pavată din București?

România nu a stat niciodată bine la capitolul drumuri. De fapt, acest teritoriu avea o rețea de drumuri executate pe vremea Daciei, după cucerirea Imperiului Roman. Drumurile executate în Dacia s-au ruinat după retragerea romană din anul 271. Primele șosele moderne de la noi din țară au fost construite 1600 de ani mai târziu.

Istoria drumurilor din România

Primele construcții de șosele și poduri au început sub conducerea domnitorului Grigore Al. Ghica (1849-1856) în Moldova și Barbu Știrbei (1849-1856) în Țara Românească.

Barbu Știrbei avea multe relații în Franța și a intervenit pe lângă Guvernul francez pentru a obține aprobarea în anul 1853 ca inginerul Leon Lalanne, profesor și director al Școlii Naționale de Poduri și Șosele din Paris, să vină la București pentru a pune bazele Serviciului de Poduri și Șosele în Muntenia.

E adevărat că în Primul Război Mondial soldații francezi mergeau pe câmpul de luptă cu taxi?

Lucrarea principală de întreținere era punerea pietrișului pe fostele șealuri pentru a construi o fundație pentru viitoarele drumuri. Astfel, au început lucrări de pietruiri propriu-zise în anul 1845 pe traseele: București-Focșani; București-Brăila; Un an mai târziu s-au făcut lucrări pe traseul Predeal-Izvor-Posada-Comarnic.

În anul 1870 a început în București pavarea străzilor cu piatră cubică. Prima stradă pavată cu piatră cubică de granit din Capitală a fost fosta stradă „Pensionatului”, din Centrul Vechi al Capitalei. Granitul era special adus din Belgia.

Cel mai bun drum din lume a trecut pe teritoriul țării noastre

Ulpia Traiana Sarmizegetusa a fost o vreme îndelungată capitala provinciei romane Dacia. Aceasta era situată la o distanță de aproximativ 40 de km de Sarmizegetusa Regia, capitala anterioară a regatului dac.

Alegerea amplasamentului pentru întemeierea orașului avea nenumărate avantaje strategice și economice. Munții Retezat la sud și Munții Poiana Ruscă la nord erau bariere naturale greu de trecut pentru eventualii atacatori.

Aici, împăratul Traian a construit ceea ce a fost pentru multe sute de ani “cel mai bun drum din lume”. Șoseaua este cea care leagă Drobeta-Turnu Severin de actuala localitate Sarmizegetusa, fosta capitală Ulpia Traiana. Este vorba despre aproximativ 200 de kilometri de drum care au fost realizaţi în doar câteva luni, cu un efort enorm. Construcţia a fost atât de solidă, cu infrastructură de un metru adâncime, încât porţiuni mari sunt înglobate şi acum în drumul modern (Drumul European 70 – n.r.) dintre cele două așezări.

Drum roman

De unde provine celebra expresie „Să revenim la oile noastre”?

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Ce este o rachetă balistică intercontinentală? Cât de aproape lovește de țintă?
Ce este o rachetă balistică intercontinentală? Cât de aproape lovește de țintă?
Astăzi, Rusia a dus războiul într-o fază nouă după ce a lansat o rachetă balistică intercontinentală asupra Ucrainei, fiind prima de acest gen de la începutul conflictului, din urmă cu... citește tot
Ce sunt cotele de gen? Cum funcționează „cotele de gen”?
Ce sunt cotele de gen? Cum funcționează „cotele de gen”?
În spațiul public, în preajma alegerilor prezidențiale, se tot vorbește despre „cotele de gen”. Se pleacă de la premisa că în anumite domenii, femeilor nu li se dau aceleași șanse ca... citește tot
Cum arată vila din Estoril, unde Carol al II-lea și-a trăit ultimii ani? Cine a moștenit-o?
Cum arată vila din Estoril, unde Carol al II-lea și-a trăit ultimii ani? Cine a moștenit-o?
Carol al II-lea a fost regele României timp de 10 ani, între 8 iunie 1930 și 6 septembrie 1940. Domnia sa a fost una plină de controverse și mulți oameni politici ai acelor vremuri nu l-au vrut... citește tot