Când au fost inventate benzile de circulație?
Epoca modernă este reprezentată de dezvoltarea obiectului pe care îl folosim cel mai des, mașina. Cu ajutorul acesteia ajungem într-un timp scurt în diferite puncte, ne planificăm concedii și contăm pe ea în momentele cele mai disperate. În prezent, numărul ridicat de mașini a dus la o aglomerare a orașelor, traficul devenind sufocant. Deși petrecem o perioadă bună de timp în trafic, în ajutorul șoferilor vin benzile de circulație care fac drumul să fie în siguranță. V-ați gândit când și de cine au fost inventate benzile de circulație?
Primul accident din istorie
Principala formă de transport până la începutul secolului al XIX-lea era reprezentată de trăsura cu cai. Persoanele fizice dețineau cai, iar gospodăriile mai înstărite dețineau sau închiriau trăsuri. La început trăsurile erau capabile să transporte 2 sau 4 persoane, iar cu timpul evoluția transportului a făcuta ca tramvaiul să transporte un număr de zeci și chiar sute de călători.
În cea mai mare parte a istoriei omenirii, drumurile nu au avut nevoie de marcaje pentru că cei mai mulți oameni obișnuiau să meargă pe jos sau cu ajutorul trăsurilor. Cu toate acestea, inventarea automobilelor, camioanelor sau autobuzelor a dus la crearea unui factor de risc pentru oameni. Au apărut accidente și chiar decese din simplul fapt că oamenii nu știau pe unde să conducă vehiculele. Primul accident din istorie a avut loc în anul 1869, când Mary Ward a căzut de pe scaunul mașinii cu abur în timp ce urma să abordeze o curbă. A fost lovită de roata motorului care a ucis-o pe loc. Primul accident fatal a unui șofer are loc în anul 1898, când un bărbat și fiul său călătoreau către Londra.
Când au fost inventate benzile de circulație?
În anul 1917, June McCarroll conducea pe drumul care o ducea la biroul ei, pe o porțiune de autostradă. Aceasta a fost scoasă de pe șosea de un camion. Acesta a fost momentul când i-a venit ideea unei linii albe pe mijlocul străzii care să desparte benzile de trafic. Pentru că a fost refuzată de către autorități, ea a luat asupra sa sarcina de a picta singură. Cu ajutorul Clubului de Femei din localitatea sa a lansat o campanie de scrisori la nivel de stat cu propunerea vopsirii străzilor. În 1924, ideea a fost adoptată de Comisia de Autostrăzi și au fost vopsiți nu mai puțin de 5.600 km.