Căderea comunismului, în 1989, a dus la o dezvoltare, mai mult sau mai puțin accelerată, în toate sectoarele societății române. Ca atare, la noi în țară și-au făcut apariția tot felul de companii mari, România fiind o piață economică într-o continuă dezvoltare.
Spațiu de desfacere pentru multe firme din exterior, care au venit la noi în țară, a fost o provocare la început, însă lucrurile s-au așezat odată cu construirea mall-urilor. Primul astfel de centru comercial a fost ridicat în București, fiind o adevărată bijuterie comercială la acea vreme.
Primul mall din București a fost și primul mall din țară. Centrul comercial a fost deschis publicului în septembrie 1999 și a fost numit București Mall. Oameni de toate vârstele au venit să vadă construcția care a costat la acea vreme 35 de milioane de euro.
Până în acel moment, românii văzuseră astfel de centre comerciale doar în filmele străine, astfel că cetățenii noștri erau dornici să cumpere lucruri și obiecte care fuseseră interzise pe piața noastră în timpul comunismului.
Mall-ul a fost construit prin reamenajarea clădirii Complexului Comercial Agroindustrial Vitan, unul dintre Circurile Foamei, care nu fusese terminat până la Revoluție. Potrivit datelor oficiale, București Mall a avut un succes răsunător, iar în anul 2002 cifrele au arătat că nu mai puțin de 15 milioane de vizitatori i-au trecut pragul, cheltuind, în total, în jur de 200 de milioane de dolari.
București Mall se află în proprietatea Anchor Group din Turcia, companie care deține la noi în țară și centrul comercial Plaza Romania. Anchor Grup face parte din grupul turc FIBA, unul dintre primii investitori străini care au intrat la noi în țară în anul 1997.
București Mall este primul centru comercial modern de tip shopping mall din România, deschis în septembrie 1999. Încă de la lansare, el a redefinit experiențele urbane ale publicului și a deschis noi drumuri în materie de modă și entertainment.
Recent, București Mall a trecut printr-un amplu proces de renovare și modernizare, prin care și-a reconfigurat spațiile și a implementat un design atractiv și modern atât în interior, cât și la exterior, pentru a rămâne una dintre destinațiile de shopping preferate ale bucureștenilor. Centrul își surprinde în continuare clienții printr-un mix de branduri: unele consacrate, altele în ton cu ultimele tendințe, la care se adaugă cele care pot fi găsite în mod exclusiv în acest centru comercial, se arată pe site-ul oficial al centrului comercial.
Foto: wall-street.ro