Au fost vremuri în care apariția unei locomotive era o adevărată noutate. Apariția primei locomotive a fost tratată cu și mai mult interes. De exemplu, un ziarist de la București a scris în anul 1830 câteva rânduri despre apariția primei locomotive în Statele Unite ale Americii.
Rândurile cu pricina au apărut în „Curierul românesc” (1829-1859), primul ziar în limba română cu o apariţie îndelungată. „Curierul românesc” apărea la acea vreme în Țara Românească o dată sau de două ori pe săptămână și era patronat de scriitorul Ion Heliade Rădulescu. Abonamentul pe un an era în jurul valorii de doi galbeni împărăteşti. Primul tiraj era de 280 de exemplare și Heliade se ocupa și de tipărire și de distribuție.
E adevărat că Țara Românească a fost condusă de un domnitor homosexual?
Unul dintre cei doi redactori ai ziarului, fie Ion Heliade Rădulescu (1802-1872), fie Constantin Moroiu, au scris despre locomotiva ce lua naștere la mii de kilometri depărtare. Iată cum arăta știrea din „Curierul românesc”:
America – Nev York, 21 maiu 1830 – Un oarecare Morgan la Stokbridg a făcut o trăsură sau un fel de car cu vapor (care se trage prin puterea aburilor) întocmit întru un chip ca să meargă pe drum cu făgaş de fier făcut întradins… Întrînsul încap mai mult decât 20 inşi cu toată înlesnirea lor. Maşina cu aburi care îl trage este înaintea. Un om singur este destul săl cârmuiască. Au făcut socoteala că întrun cias poate merge de la 12 pînă la 15 miluri englezeşti. Acuma să îndeletnicească să facă mai multe încercări cu acest car şi de va izbuti, crede că guvernul va avia mare interes pentru întruducerea acestui fel de trăsuri în pricina transporturilor…
Cum s-a înmulțit omenirea dacă Adam și Eva au avut doar doi băieți, Cain și Abel?
De ce înjurăturile românilor te trimit la origini? Care este explicația?