Cea mai lungă autostradă din lume a fost finalizată și deschisă traficului rutier. Aceasta măsoară 2.800 de kilometri lungime, dintre care 500 sunt în deșert. Autostrada Beijing – Urumqi se găsește în China, iar ultima secțiune a fost finalizată pe 30 iunie.
Pentru a fi mai exacți, trebuie specificat că autostrada are o lungime de 2.822 de kilometri și leagă capitala regiunii autonome Xinjiang Uygur, din nord-vestul Chinei prin deşertul Gobi şi peste munţi, de celelalte zone ale țării. Șoseaua traversează șase regiuni chineze: Beijing, provinciile Hebei, Shanxi şi Gansu şi regiunile autonome Mongolia Interioară şi Xinjiang Uygur.
Potrivit datelor statistice publicate de ministerul Transporturilor din China, autostrada micșorează distanţa de conducere între Urumqi şi Beijing cu 1.300 km, fiind în felul acesta cea mai rapidă cale rutieră din partea de nord-vest, nord şi nord-est a ţării. Drumul este numerotat G7 și este cea de-a șaptea autostradă care leagă Beijingul de celelalte regiuni chineze, conform planului național chinez.
Potrivit datelor oficiale, secţiunea de la Beijing s-a deschis traficului în 2014, iar cea de la Linbai din Xinjiang şi Mongolia Interioară a fost deschisă în 2017. Realizarea ultimei secțiuni din Xinjiang a început în 2019. Autostrada este una dintre cele mai rapide dintre mai multe legături continentale rutiere şi feroviare eurasiatice existente şi îşi are terminalul estic în Tianjin şi terminalul vestic în Rotterdam, Olanda.
Șoseaua va dezvolta regiunile prin care trece, ajutând la o dezvoltare socială și economică. Autostrada G7 este cea mai convenabilă rută de la portul uscat Khorgas din Xinjiang până la portul de coastă Tianjin al Mării Galbene.
În lume sunt numeroase porturi impresionante prin mărimea lor, precum cel din Rotterdam, Olanda, care este cel mai mare din Europa. Trebuie specificat că cel mai mare port din lume se află tot în China, în orașul Shanghai.
Portul primește și trimite zeci de mii de containere cu marfă peste tot în lume. Se muncește non-stop și este impresionant de mare. Potrivit datelor oficiale, într-un an în port sunt încărcate peste 25 milioane de containere, adică 68 de mii de containere pe zi. Incredibil este că portul este într-o continuă dezvoltare, iar numărul containerelor crește de la o zi la alta.
De exemplu, în anul 2009, acesta a prelucrat circa 590 milioane tone de mărfuri, iar în 2010, această cifră a crescut cu peste 60 milioane tone. Toată această manipulare de mărfuri aduce miliarde de dolari în bugetul Chinei. Conform datelor, acesta asigură 20% din toată marfa trimisă pe mare din China.
Foto: adevarul.ro, xinhuanet.com și Wikipedia.org