Conducerea lină este un act de echilibrare care necesită ca roțile și anvelopele să se învârtească la viteze mari, fără vibrații. Un mic secret despre roțile și anvelopele mașinii este că, de obicei, nu sunt perfect rotunde, chiar și dacă ne referim la produse noi.
În plus, greutatea lor nu este adesea distribuită uniform, așa că sunt mai grele în unele locuri decât în altele. Oricare dintre probleme poate provoca vibrații enervante. Anvelopele dezechilibrate pot provoca, de asemenea, uzura rapidă a cauciucurilor sau a suspensiei, așa că nu este vorba doar de confortul de rulare.
Atunci când anvelopele noi sunt montate pe roți, mecanicii le echilibrează pentru a detecta și elimina vibrațiile înainte de a le monta pe mașină. Unele vibrații pot fi eliminate prin rotirea anvelopei pe roată, astfel încât punctul greu sau înalt să se afle într-o locație diferită, care să se potrivească mai bine cu roata.
Greutățile mici sunt atașate de jante cu adezivi sau cleme pentru a contracara punctele grele și pentru a oferi o călătorie lină. Cu timpul, însă, greutățile roților pot să sufere modificări. Dacă acest lucru se întâmplă cu o roată din față, este posibil să se simtă vibrații prin volan care devin de obicei mai pronunțate pe măsură ce viteza vehiculului crește. Vibrațiile de la o anvelopă dezechilibrată pot fi simțite și prin plăcile podelei.
Este indicat ca uzarea anvelopelor să se facă uniform. Aceasta ar trebui făcută ca întreținere regulată, conform recomandărilor producătorului auto, la fiecare 15.000 de km sau o dată pe an pe majoritatea vehiculelor, scrie cars.com. De asemenea, dacă este necesară o schimbare a anvelopelor, echilibrarea acestora este necesară pentru a fi siguri că nu vor apărea probleme pe parcurs.
Vibrațiile pot fi cauzate și de o roată îndoită, o anvelopă deteriorată (care nu va fi reparată prin echilibrare), piesele de suspensie uzate sau rulmenții roților uzați, astfel încât echilibrarea poate să nu elimine toate vibrațiile.
Foto: Depositphotos.com