În Egipt există peste 100 de piramide. Multe dintre ele s-au degradat, însă, odată cu trecerea timpului, în schimb altele s-au menținut, uimind lumea prin așezarea lor și măiestria cu care au fost ridicate. Cele trei mari piramide din Giza nu și-au dezvăluit nici până în prezent toate secretele. În jurul lor există tot felul de teorii și niciuna nu poate fi exclusă în totalitate.
Dintre cele trei piramide din Giza se remarcă cea a lui Keops, care este cea mai mare și deține mai multe enigme, nedescifrate nici până în ziua de astăzi. Aceasta este cea mai mare piramidă dintre cele trei și este înscrisă în patrimoniul UNESCO, ca fiind una dintre cele șapte minuni ale lumii antice.
Până să fie construit Turnul Eiffel, piramida lui Keops a fost cea mai înaltă construcție din lume. Aceasta a fost ridicată în jurul anului 2.560 î. de Hr. și avea, la început, o înălțime de 146 de metri, însă, odată cu trecerea timpului, s-a mai erodat și măsoară, în prezent, 138 de metri înălțime.
O latură are 227 de metri și cuprinde 2.521.000 de metri cubi de piatră. Fiecare bucată de piatră cântărește aproximativ două tone și jumătate, iar pentru construcția piramidei au lucrat peste 100 de mii de oameni, timp de peste 20 de ani. Aceasta acoperă o suprafață de 5,4 hectare și a fost construită la ordinul faraonului Khufu din a IV-a Dinastie, pentru a-i servi drept mormânt.
În urma calculelor moderne facute de specialisti a rezultat ca pentru constructia Piramidei lui Keops au fost necesare peste 2.300.000 de blocuri din piatra, iar greutatea totala a piramidei este în jur de 6.000.000 de tone. Fiecare bloc de piatră din cele două milioane în total cântărește mai mult de 2 tone.
Astăzi, Marea Piramidă este inclusă, împreună cu celelalte piramide și cu Sfinxul, în regiunea turistică a Platoului Gizeh. De asemenea, în zona aceasta se află muzeul ce găzduiește misterioasa Barcă Solară, descoperită abia în 1954, lângă partea de sud a piramidei. Această barcă se presupune că a purtat corpul lui Khufu în ultima sa călătorie, înainte de a fi înmormântat. Se poate, totodată, ca această barcă să fi servit și ca mijloc de transport în viața de apoi, conform credințelor antice egiptene, potrivit Wikipedia.org.
Trebuie precizat că, nici până în prezent, nu se știe cu exactitate cum au fost transportate imensele blocuri de piatră și cum au fost ridicate unele peste altele pentru a construi o piramidă. În acele vremuri, tehnica și tehnologia nu era dezvoltată ca în prezent, astfel că există mai multe teorii cu privire la construcția piramidelor.
Oamenii de știință consideră că, inițial, a fost realizată o rampă dreaptă sau în spirală pentru a transporta imensele blocuri de piatră. Această rampă era înălțată pe măsură ce se ridica piramida. Ea era plină de noroi și apă, pentru a facilita glisarea bucăților de piatră. O altă teorie sugerează că blocurile de piatră erau puse la locul lor folosind pârghii lungi.
Cercetătorii au descoperit că muncitorii care au lucrat la ridicarea piramidelor au fost foarte bine hrăniți, pentru a avea energia necesară unei munci istovitoare. Arheologii au descoperit în zonă oasele de la aproximativ 25.000 de oi şi capre, 8.000 de vite şi 1.000 de oase de porc.
Oamenii erau îngrijiţi, erau bine hrăniţi atunci când munceau, astfel erau multe lucruri atrăgătoare la acest loc de muncă. Cel mai probabil, cei ce munceau la piramide aveau parte de o dietă mult mai bună decât ce aveau la ei în sate, a explicat Richard Redding, cercetător în cadrul Ancient Egypt Research Associates (AERA), potrivit livescience.com.
Piramidele din Giza reprezintă, așadar, o comoară mondială, o dovadă vie că atunci când omul își propune ceva poate realiza.
Foto: Wikipedia.org