Bucureștiul este cel mai mare oraș al țării, în care numărul de mașini se apropie cu lejeritate de numărul de cetățeni. Din păcate, structura localității nu poate susține numărul exorbitant de autovehicule. Acest lucru duce la aglomerații constante care întind la maximum nervii șoferilor. Cât timp petrec bucureștenii în trafic pe an?
Într-un oraș în care există peste 1.5 milioane de mașini, putem doar să ne imaginăm câți nervi sunt în trafic. La orele de vârf, se pot observa cu ușurință cozile de mașini blocate pe bulevardele principale precum Barbu Văcărescu, Aviatorilor, Unirii sau Magheru. Motivul este unul simplu, oamenii aleg să meargă cu mașina personală pentru a ajunge la serviciu.
Cei mai mulți oameni locuiesc la periferia orașului, iar din comoditate, aleg să se deplaseze cu mașina în loc de transportul în comun. Acest lucru se întâmplă și din cauza unei acute probleme de infrastructură a rețelei de transport. Folosind o medie de 2 ore de stat în trafic zilnic, șoferii din capitală petrec aproximativ 9 zile pe an în aglomerație. Acest lucru ne transformă într-un oraș sufocat și chiar poluat de noxe.
Din aceste motive, capitala României ocupă un rușinos loc 3 în UE cu cel mai aglomerat trafic auto. În același timp, ocupăm locul 7 la nivel mondial, depășind orașe precum Bogota, Columbia sau Manila, Filipine. Locurile din Europa care ne depășesc sunt Dublin din Irlanda și Milano din Italia.
La polul opus, orașul cu cel mai relaxat trafic din lume este Almere, Olanda, urmat de San Diego, SUA și Den Bosch, Olanda.
Soluțiile care se întrevăd sunt următoarele: dezvoltarea rețelei de transport în comun, alegerea oamenilor de a nu mai folosi mașinile personale, mărirea marilor bulevarde și semaforizarea inteligentă. Pentru acestea, este nevoie de o implicare atât a autorităților, cât și a oamenilor de rând.
Bucureștiul are o suprafață totală de 239 kilometri pătrați. În acest perimetru există case, blocuri, parcări, parcuri, mall-uri, clădiri de birouri, monumente, stadioane, dar și un număr exorbitant de mașini.
Pentru cele din urmă este nevoie de străzi speciale, cât mai mari și dezvoltate pentru a nu exista ambuteiaje. Astfel că, în capitala României există peste 5.000 de artere, dintre care:
Foto: Depositphotos.com