Câte avioane aterizează şi decolează zilnic de pe Otopeni?

de: Claudiu Petrișor
04 12. 2019
otopeni
Aeroportul Otopeni

În ciuda faptului că aeroportul Aurel Vlaicu (cunosut şi sub denumirea de Băneasa) este unul dintre cele mai vechi din lume, România nu a excelat niciodată la capitolul aeroporturi. Aeroportul Henri Coandă (Otopeni) este de ani buni cel mai mare şi cel mai tranzitat. Zilnic, la fiecare 10 minute o aeronavă decolează de pe Otopeni.

Câte avioane aterizează şi decolează zilnic de pe Otopeni?

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, operau în anul 2019 57 companii aeriene, care transportau pasageri către 128 destinaţii. Aproximativ 150 de aeronave decolează de pe Otopeni şi tot atâtea aterizează.

În primele şase luni ale anului 2019, pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti au fost înregistrate 59.037 aterizări şi decolări.

Câte piste sunt pe Otopeni?

Aeroportul Otopeni (cu o suprafață totală de 605 ha) are două piste funcționale (08 R – 26L și 08 L – 26 R ), ambele cu lungimea de 3.500 de metri și lățimea de 45 de metri. Inițial, în 1970, aeroportul avea doar o singură pistă, cea de-a doua fiind inaugurată în 1986. De multe ori, pistele nu sunt funcționale pe întreaga lor lungime.

Lungimea minimă a unei piste depinde de modelul și mărimea avionului care vrea să aterizeze pe aeroportul respectiv.

International Civil Aviation Organisation specifică doar că pistele trebuie să fie „adecvate pentru a satisface cerințele operaționale ale avioanelor pentru care este prevăzută pista”.

De exemplu, un Airbus A380, care are nevoie de aproximativ 2.743 de metri pentru a decola și 1524 metri ) a ateriza.

Curiozităţi despre aeroportul Otopeni:

  • În timpul celui de Al Doilea Război Mondial, aeroportul Otopeni a fost o bază pentru Al Treilea Reich al lui Hitler;
  • Până în 2004, aeroportul s-a numit Aeroportul Internațional Otopeni. În 2004 numele i-a fost schimbat în Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti;
  • Henri Coandă, cel care dă numele aeroportului, a fost unul dintre cei mai mari ingineri români. Acesta a fost fizician, inventator şi descoperitor al efectului care îi poartă numele.