Ce este cafeaua cold brew?
Dimineața este perioada din zi când cei mai mulți dintre oameni își savurează cafeaua. Fie că o fac la espressor sau la ibric, cafeaua a devenit principala atracție a micului dejun. Cum zilele de vară sunt aici, iar până și diminețile sunt toride, fiecare caută soluții pentru a se răcori. Ce este cafeaua cold brew?
Ce este cold brew?
Românii sunt băutori înrăiți de cafea. E drept, nu am ajuns la nivelul italienilor, dar consumul este în creștere. Cei mai mulți dintre cetățeni consumă cafea dimineața, dar și pe parcursul zilei. Cum zilele de vară sunt călduroase și cafeaua este fierbinte, combinația de căldură din atmosferă cu fierbintele din ceașcă tinde să provoace disconfort.
Astfel, specialiștii din domeniul cafelei au venit cu o soluție care poate împăca pe toate lumea. Pentru a respecta deciziile celor mai conservatori dintre noi, cafeaua clasică nu poate să dispară, dar a fost inventat și un nou tip de cafea, rece.
Cold Brew este un termen folosit pentru lichide, în special cafea, infuzate la rece. Nu doar cafeaua poate fi infuzată la rece, ci și ceaiul. Aceasta nu este o cafea cu gheață, ci chiar opusul. Cafeaua normală căreia i se adaugă gheață se obține prin fierberea cafelei. Cold Brew este obținut prin turnarea de apă rece peste cafeaua proaspăt măcinată. Pentru rezultatul final este nevoie de minimum 12 ore pentru preparare, de aici reflectându-se și prețul peste media pieței.
Aceasta are o aromă subtilă, cu un nivel surprinzător de scăzut de aciditate și este mai dulce. Se potrivește astfel zilelor toride de vară, dar și persoanelor care nu pot consuma cafea din cauza problemelor digestive.
Câtă cafea consumă românii anual?
Cafeaua este o băutură comună menită să ofere energie. În fiecare zi sunt consumate cantități extraordinare de cafea la nivel mondial, România fiind un important jucător. Statisticile oficiale arată că un român obișnuiește să consume anual în medie aproximativ 3 kilograme de cafea, la o diferență semnificativ mai mică față de locuitorii din Italia, Germania sau Suedia.
Această cantitate se reflectă și în cifrele din retail. Domeniul cafelei ajută economia cu peste 300 de milioane de euro pe an, 85% fiind realizat de consumul de cafea preparată acasă.
Foto: Depositphotos.com