„Transalpina de Apuseni”, un traseu superb. România este plină de locuri frumoase, care merită vizitate. Din păcate, la multe dintre acestea se ajunge foarte greu, infrastructura din țara noastră fiind de proastă calitate. Transalpina și Transfăgărășanul sunt două trasee unice în lume, care i-au impresionat în ultimii ani și pe mulți dintre turiștii străini.
În momentul de față se modernizează „Transalpina de Apuseni”, iar în 2 ani se preconizează că va fi gata. Drumul, pe o lungime de aproape 80 de kilometri, va străbate Munții Carpați de la est la vest. Traseul are mai exact 78,5 kilometri, și va crea acces la destinații turistice importante, până acum inaccesibile.
Drumul va avea 6.700 de metri pătrați de piste de biciclete, 21 de stații de autobuz, 12.610 de metri pătrați de trotuare, 14 poduri noi și aproximativ 200 de podețe. De asemenea, lucrarea presupune peste 23 de kilometri de fundații adâncite, ziduri de sprijin și peste 73 de kilometri de șanțuri de beton, potrivit ziare.com.
Drumul „Transalpina de Apuseni” reprezintă o șansă pentru locuitorii din acea zonă, fiindcă va ajuta la dezvoltarea socio-economică a localităților pe care le va străbate. Traseul va lega orașul Abrud de municipiul Aiud, cât și de Autostrada Sebeș-Turda. Frumusețea drumului este indubitabilă, fiindcă va străbate culmi de peste 1000 de metri, pline de păduri, chei și poienițe.
După ce modernizarea traseului va fi finalizată, turiștii din întreaga lume pot veni să viziteze zona. În momentul de față, drumul poate fi parcurs doar cu o mașină de teren. Frumusețea Munților Apuseni este bine cunoscută, iar acest traseu va facilita accesul la o serie de atracții turistice precum: Cheile Mânăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Râmețului, numeroase zone care oferă priveliști până spre Retezat, Sureanu sau Muntele Mare.
De asemenea, în această regiune, se află Pădurea Sloboda, o rezervație naturală pe o suprafață de 20 de hectare, plină cu vegetație forestieră, alcătuită din specii de stejar, carpen și conifere.
Foto: ziare.com