TikTok este o aplicație de mobil care permite să faci videoclipuri de 15 secunde având pe fundal orice melodie sau efect pe care platforma le pune la dispoziția utilizatorilor. Deși pare destul de banală, ideea a prins foarte bine în rândul tinerilor. 90% dintre cei care au descărcat aplicația sunt persoane sub 30 de ani, iar majoritatea au sub 20 de ani.
Lansat în 2012, TikTok poate fi privit ca un urmaș al Vine, o altă platformă creativă care a avut o ascensiune rapidă, dar care s-a stins înainte să devină un fenomen global consistent.
TikTok nu vă va stimula intelectual. TikTok se bazează în primul rând pe conținutul muzical. Clipurile create sunt o combinație de mimă și dans pe piese cunoscute. Pare incredibil însă, cele mai populare videoclipuri sunt fie cele în care utilizatorii mimează versurile melodiei care se aude, fie fac tot felul de mici sketch-uri sau dansuri banale.
Aplicația gratuită pare că a câștigat în ultima perioadă popularitate și în România. Ca să fii popular pe TikTok trebuie ca la videoclipurile create să pui hashtag-uri. De exemplu, hashtag-ul „romania” a fost folosit de 570 de milioane de ori. Astfel, utilizatorii români au făcut cel puțin un miliard de filmulețe pe TikTok.
TikTok a fost cea mai descărcată aplicație în primul trimestru al anului 2019, depășind platforme puternice ca Facebook sau Instagram. Ca să vă dați seama cât de celebră a devenit aplicația, specificăm că Twitter a avut în această perioadă 330 de milioane de descărcări în timp ce TikTok a depășit jumătate de miliard.
Popularitatea aplicației se datorează faptului că oferă conținut video scurt. Majoritatea utilizatorilor sunt tineri care nu sunt interesați de calitatea materialului ci de conținut, ei trecând de la un videoclip la altul foarte repede, aproape uitând ceea ce au văzut înainte.
https://www.youtube.com/watch?v=RDXTC_zlU7U