Un influencer este o persoană care a devenit, în timp, o imagine reprezentativă în domeniul în care își desfășoară activitatea. Acesta adună oamenii în jurul blogului, contului său de Facebook, Instagram sau Snapchat, a canalului de Youtube, unde îi influențează și îi determină să acționeze într-un anumit fel. Printre influencerii din România se numără nume mari precum Inna, Andra Măruță, Smiley sau Selly.
Un influencer nu trebuie confundat cu o vedetă. Există numeroase persoane care apar la TV și în ziare, în diverse contexte controversate sau negative, care pot fi considerate vedete, însă nu au puterea de a influența publicul să acționeze într-o anumită direcție.
Trebuie specificat că sunt influenceri care pot exista doar în mediul online, neavând notorietate în mediul offline. Aceștia, de obicei, nu își folosesc numele real și promovează mai mult brandul creat virtual.
Datorită notorietății influencer-ului, tot mai multe firme caută să își anunțe publicul despre evenimente, produse şi diverse acţiuni cu ajutorul acestuia. Drept urmare, influencer-ul se va asocia cu diverse mărci și produse care rezonează cu conținutul și brandul creat de el. De exemplu, o persoană care scrie despre călătorii va avea reclame de la firme de turism.
Toți influencerii folosesc rețelele sociale pentru a se promova. Influencerii de top au propriile site-uri. Conținutul creat de aceștia este de obicei orientat către un anumit public țintă. În felul acesta, își pot influența urmăritorii să aibă un anumit tip de comportament. Cu alte cuvinte, cu cât sunt mai mulți oameni care urmăresc activitatea influencer-ului, cu atât mai mulți bani acesta va obține de la firme.
Branduri importante apelează, de obicei, la un influencer pentru a-și promova produsele. Firmele colaborează cu acesta fiindcă toată comunitatea strânsă în jurul lui va fi influențată să folosească sau să cumpere acel produs. Totodată, tot mai multe persoane vor vorbi despre brandul promovat. De asemenea, un influencer va putea ajuta la realizarea campaniei de publicitate, fiindcă își cunoaște publicul țintă.
Firma de cercetare Starcom a întocmit un clasament al celor mai populari influenceri din România la începutul anului 2020. Pe primul loc se află Inna, urmată de Andra Măruță și Adelina Pestrițu.
Foto: Pexels.com