Lumea virtuală s-a dezvoltat incredibil de mult în ultimii ani. Nu există sector social care să nu aibă și o parte destinată mediului online. Presa tipărită pe hârtie a dispărut, acum existând site-uri de specialitate unde informația este la un click distanță. Astfel că există o concurență nebună de a atrage vizitatori pe propriile platforme.
O variantă de a atrage câți mai mulți vizitatori pe propriul site o reprezintă abonarea la newsletter. Practic, aceasta este o modalitate de fidelizare și, surprinzător, nu costă bani. Dar cum funcționează acest newsletter?
Persoanele care doresc să se aboneze la newsletter-ul unui site, fie că este un ziar sau un magazin, vor primi în mail informații cu cele mai importante titluri din ziua respectivă sau din săptămâna respectivă, în funcție de strategia companiei. Așadar, newsletter-ul este o modalitate de a furniza link-uri cu ultimele noutăți către abonații site-ului.
De trimiterea acestor mailuri se ocupă persoanele specialiste în marketingul online. Newsletter-ul trebuie să fie atractiv, să conțină informații relevante pentru persoana abonată, iar la final poate avea un text care să îndrume abonatul să distribuie la prieteni mailul.
De exemplu, o persoană care s-a abonat la un site de cultură generală, așa cum este shtiu.ro, va primi în newsletter link-uri cu ultimele informații din ziua respectivă. O modalitate frumoasă și simplă de a fi la curent cu ultimele articole publicate.
O persoană care dorește să se aboneze la newsletter-ul unui site trebuie să urmeze câțiva pași simpli. Aceasta trebuie să urmeze instrucțiunile primite în mail, după ce a acceptat să devină abonat. Primul mail va cere ca persoana în cauză să confirme că dorește să primească newsletter-ul, iar cel de-al doilea va conține un link care va confirma adresa unde vor fi trimise ultimele noutăți.
După acești pași parcurși, abonatul va primi periodic câte un mail cu informațiile considerate relevante pentru el.
Foto: webmavens.com