Ce înseamnă facelift? De ce se face facelift la mașini?

de: Ana-Maria
08 04. 2021
Volkswagen Beetle
Volkswagen Beetle

Multora dintre noi ni s-a întâmplat atunci când căutăm o mașină nouă să auzim exprimarea „acesta este Volkswagen Golf facelift” sau „Duster tocmai a primit un facelift”.

Ce înseamnă facelift?

Un lifting facial este o operație în care ridurile sunt strânse pentru a oferi pacientului un aspect mai tânăr. Când vorbim despre mașini, facelift este un termen care cuprinde o serie de îmbunătățiri de design, interior și tehnologie la o mașină pentru a-și menține atractivitatea.

În zilele noastre, producătorii de mașini preferă să adauge o serie de mici modificări, mai degrabă decât să facă modificări mari, așa cum se întâmpla în trecut. Ca rezultat, uneori doar un adevărat expert sau pasionat de mașini poate face diferența dintre un Mercedes E-Class pre și post-facelift, de exemplu. Aceste modificări tind să se facă la barele de protecție, la lumini și la grilă. S-ar putea să existe și noi modele de roți și opțiuni de culoare.

VW Golf Facelift

Modificările aduse interiorului unei mașini sunt de obicei la fel de subtile. Poate câteva opțiuni noi de tapițerie sau chiar un nou design de aerisire. Se pot face modificări mai mari pentru a se adapta la o actualizare majoră a tehnologiei de la bord.

Facelifturile pot include, de asemenea, actualizări la motoare, cutii de viteze, sisteme de control al șasiului și auxiliare de siguranță. Mai ales dacă au existat mari schimbări în legislație privind emisiile și siguranța de la lansarea mașinii.

De ce se face facelift la mașini?

Majoritatea producătorilor de automobile lansează o nouă generație a unui model dat la fiecare șase până la opt ani. Aceasta este o durată de viață foarte lungă pentru ceea ce este, în esență, un bun de consum. Apple lansează un nou iPhone la fiecare 12 luni, precum Hotpoint și Zanussi își vor revizui complet frigiderele și mașinile de spălat la fiecare doi ani.

Facelift-urile sunt un mijloc de a spori interesul pentru un model care a trecut de prima „tinerețe” și oferă o posibilitate pentru o nouă rundă de expunere media, publicitate și evenimente de distribuție. Probabil că Ford a fost cel care a dezvoltat conceptul facelift-ului atunci când Modelul T era în producție. Pe parcursul derulării sale de 19 ani, Modelul T a primit un flux aproape constant de actualizări, astfel încât un exemplu ultim din 1927 a fost o mașină foarte diferită de cea originală din 1908.

Foto: Pexels.com