Ce opțiuni avea primul model Dacia 1301 Lux Super, destinat Securității și PCR-ului?
Dacia 1300 a fost una dintre cele mai populare mașini mioritice. Automobilul a fost fabricat între anii 1969 și 1984 și a apărut în urma licenței obținută de românii de la Dacia de la compania franceză Renault. Dacia 1300 avea la bază modelul Renault 12. Totuși, ce opțiuni avea primul model Dacia 1301?
În anul 1970 au fost lansate trei variante de echipare pentru modelul Dacia 1300: Standard, Lux, Lux Super 1301 (acest model era destinat membrilor importanți ai Partidului Comunist Român și membrilor importanți din cadrul Securității).
Care este cea mai veche casă locuibilă din București?
Dacia 1301 Lux Super avea dotări ce nu se aflau pe modelele Standard și Lux. printre acestea se numărau: instalație radio din fabrică, scaune față supraînălțate, circuit de frână dublu, oglinzi retrovizoare exterioare, oglindă interioară cu poziție zi/noapte, parasolar pasager cu oglindă, torpedou iluminat, brichetă electrică, instalație spălare parbriz electrică. Totodată, modelul Dacia Lux Super 1301 era disponibil în culori închise așa cum era negru.
Cine a avut prima mașină din România și ce marcă era aceasta?
Inițial, modelele Dacia 1300 Standard, Lux, Lux Super 1301 dispuneau de o singură caroserie berlină cu 4 uși și 5 locuri. Blocul motopropulsor avea capacitatea cilindrică de 1.289 cmc ce dezvolta 54 de cai putere, o viteză maximă de 144 km/h și consumul de 9,4 litri.
Modelul 1300 a fost înlocuit de Dacia 1310 în anul 1979, însă a rămas în producție până în vara anului 1984.
Ce opțiuni au apărut în anii ’80 pe modelele Dacia?
Lucrurile au evoluat enorm la uzina de la Mioveni și în anii ’80 au apărut și alte opțiuni pentru modelele Dacia 1300 și mai apoi Dacia 1310. Iată cinci dintre acestea menționate în cartea “Dacia 1300, echipamente speciale si accesorii complementare” de Mondiru si Mihai: stabilizator de viteză (permitea șoferului să circule cu o viteză constantă), aparat de măsură magnetoelectric (turometru), dispozitiv de dezaburire a geamului din spate (după 1976 acesta a fost montat pe toate modelele), aparat de radio, frigiderul fram (un răcitor în portbagaj).