Metroul este cel mai eficient şi bine pus la punct mijloc de transport în comun din Bucureşti. Conform datelor oficiale, metrourile din București transportă în jur de 600.000 de oameni pe zi. Cum ar arăta, însă, Capitala României fără metrou?
Prima garnitură de metrou a circulat în Bucureşti în anul 1979 şi de atunci a transportat milioane de oameni. O garnitură de metroul care are în componență șase vagoane transportă la orele de vârf „în jur de 800-1.000 de călători”, spune Sorin Samoilă instructor-mecanic la Metrorex.
Totuşi, metroul nu ar trebui să fie decât o alternativă la restul mijloacelor de transport în comun. Capitala României este tranzitată zilnic de 500.000 de automobile, adică încă cel puţin 500.000 de oameni care circulă cu maşinile, fără să-i luăm în calcul pe pasagerii din maşini. Specialiştii vorbesc despre 600.000 de oameni care circulă zilnic cu maşina, conform ziare.com.
Societatea de Transport Bucureşti asigura la începutul anului 2019 1.369 de vehicule, 285 tramvaie, 185 troleibuze şi 899 autobuze care, la orele de vârf, circulă la capacitate maximă. Adică încă vreo 300-400.000 de oameni ce merg la suprafaţă. În 2015, doar 200.000 dintre călători deţineau abonament.
La un calcul sumar, pe lângă cei 600.000 de oameni care merg zilnic în subteran, alţi un milion circulă la suprafaţă.
Să facem un exerciţiu de imaginaţie şi să ne gândim că, într-o zi, metroul n-ar mai funcţiona în Bucureşti. Traficul de la suprafaţă aproape că s-ar dubla. Astfel, dacă la orele de vârf (8:00-10:00 sau 17:00 – 19:00), într-o zi, un şofer care traversează Bucureştiul face din Pipera până în Berceni o oră şi jumătate cu maşina, fără metrou ar parcurge distanţa în, aproximativ, trei ore.