Cele mai înfricoșătoare și mai periculoase drumuri din lume

24.05.2021
Cele mai înfricoșătoare și mai periculoase drumuri din lume

Condusul unei mașini tinde să fie destul de monoton, mai ales când avem aceleași rute zi de zi. Există o mulțime de drumuri pe care mulți dintre noi nu le-au descoperit încă, iar valul de adrenalină pe care le oferă le face deosebit de incitante. Unele dintre cele mai periculoase drumuri din lume le ridică pulsul celor care au curaj să le parcurgă.

Cele mai înfricoșătoare și mai periculoase drumuri din lume

Skippers Canyon se află în Noua Zeelandă și are o lungime de 26,5 kilometri. Pericolul este dat de drumul neasfaltat, fără parapeți, care are stânci înguste și abrupte. Când Skippers Canyon a devenit o zonă populară de extracție a aurului, necesitatea unui acces mai sigur la acesta a crescut.

Chiar dacă drumul este încă periculos și astăzi (își pierd viața sute de oameni în fiecare an), este mult mai sigur decât pista originală a minerilor. A fost nevoie de șapte ani pentru a sculpta acest drum în afara stâncii înspăimântător. A fost finalizat în 1890 și multe porțiuni de drum sunt la fel ca acum un secol. Astăzi, drumul este frecventat mai ales de autobuze pline de turiști dornici de aventură.

Skippers Canyon

 

Taroko Gorge Road se află în Taiwan și are o lungime de 19 kilometri. Acesta este sculptat prin munți. Datorită frumuseții spectaculoase a împrejurimilor sale, drumul este frecventat în ciuda reputației sale înfricoșătoare.

Aceasta înseamnă că o mulțime de autobuze turistice, mașini, scutere, bicicliști și pietoni își fac cu greu loc pe un drum îngust, o imagine înspăimântătoare, având în vedere numărul de viraje oarbe și curbe extrem de periculoase.

Șoseaua nu este în stare bună din cauza precipitațiile abundente și a taifunelor care provoacă adesea alunecări de teren și alunecări de roci. În timp ce mulți care au vizitat acest loc spun că merită efortul, acesta nu este un drum pentru cei slabi de inimă!

Construită până la 4.000 metri deasupra nivelului mării și în condiții foarte dure, autostrada Karakoram (Pakistan și China) este uneori considerată ca fiind a opta minune a lumii. Construcția drumului a început în anul 1966 și a fost finalizată în 1979, deși nu a fost deschisă publicului decât 9 ani mai târziu, în 1986.

Acest drum periculos acoperă peste 1.300 de kilometri și, cel puțin în unele locuri, urmează vechiul Drum al Mătăsii. Trecând prin cea mai muntoasă regiune din lume, Autostrada Karakoram este plină de pericole: căderi de pietre, alunecări de teren, avalanșe, inundații, drifturi de zăpadă, șoferi nechibzuți, turme de animale, stânci precipitate și furtuni cumplite.

Interesant este faptul că drumul șerpuiește prin Valea Hunza, scena Orizontului pierdut al lui James Hilton, un roman despre miticul Shangri-La, un loc armonios în care oamenii trăiesc de secole.

Nu este o surpriză faptul că țara care ne-a adus Podul de sticlă al Marelui Canion Zhangjiajie și pasarelele de lemn șubrede din Hua Shan are, de asemenea, partea sa de drumuri periculoase. Situat în Parcul Național Muntele Tianmen, în centrul Chinei, Drumul 99-Bend către Rai are 11 kilometri și 99 de viraje care sfidează moartea, construite la sute de metri în aer. Pe vreme rea, cu posibilitatea de a se confrunta mereu cu un cutremur, drumul este incredibil de perfid.

99 Bend către Rai

Autostrada Pan Americană (PAA) nu este în întregime periculoasă. Dar, în unele locuri, oamenii își pot risca libertatea și chiar viața folosind acest drum ca mijloc de călătorie. Cu siguranță, o secțiune periculoasă a autostrăzii trece prin Mexic și America Centrală, unde teroriștii cartelului drogurilor sunt stăpâni.

Și în secțiunea panameză a drumului, cei care trec pe acolo pot întâlni rebelii Forțelor Armate Revoluționare din Columbia, care deseori iau prizonieri și îi țin pentru răscumpărare, uneori ani de zile. Sunt și situații în care prizonierii nu scapă cu viață din închisorile rebelilor improvizate din junglă.

Oricum, PAA are o lungime de 48.000 kilometri și singura secțiune de drum ruptă este Darién Gap, de aproximativ 100 kilometri, între Panama și Columbia, unde Forțele Armate Revoluționare din Columbia fac legea.

Călătoria prin Siberia este întotdeauna o provocare. Poreclit „Drumul Oaselor”, acest drum siberian de la Magadan face parte dintre cele mai reci regiuni din lume. Este o combinație de două autostrăzi – R504 Kolyma Highway și A360 Lena Highway, ambele fiind supuse acelorași pericole (deși R504 este mai bine întreținut).

Autostrăzile sunt alăturate de Drumul de gheață al râului Lena, Acesta este un „drum” peste râu, deschis anual din decembrie până în aprilie, când gheața este suficient de înghețată pentru a putea merge mai departe… sau cel puțin așa speră cei care vor să treacă pe acolo. Din păcate, zeci de oameni își pierd viața în fiecare an când vehiculele lor cad prin gheață.

Momentul preferat pentru a călători este iarna, când pământul și apa sunt înghețate, ceea ce face călătoria oarecum mai ușoară, în ciuda faptului că va fi zăpadă abundentă, gheață și vizibilitate extrem de scăzută. Dar în lunile iulie și august, când tinde să plouă mult, drumul devine o mlaștină monstruoasă, ceea ce duce la blocaje de trafic. Doar cele mai rezistente vehicule 4X4 pot gestiona această fiară noroioasă.

Guoliang Tunnel Road are 1,2 kilometri și se află la o înălțime de 600 de metri. Tunelul are o înălțime de 4,5 metri și o lățime de 3,6 metri, suficient de larg pentru două mașini. Construcția a durat cinci ani, drumul a fost deschis traficului în 1977. Atenție: acest drum este deosebit de periculos când plouă!

Când guvernul chinez a decis că nu merită deranjul și cheltuielile pentru a face un drum care să fie folosit de doar 300 de săteni, 13 dintre acești săteni au decis să construiască acest tunel prin stânca solidă a unei stânci verticale. Sătenii au folosit explozibil în Munții Taihang din provincia Henan. În lipsa experienței de construire a drumurilor, unii dintre ei au murit în accidente.

Guoliang Tunnel Road – China

 

Dacă nu doriți să călătoriți pe un drum poreclit „Drumul morții”, Bolivia, stați departe de acesta! Conducând de la La Paz la Coroico, Drumul Morții este de aproape 80 kilometri cu o singură bandă, cu stânci verticale de până la 914 metri în pădurea tropicală amazoniană. În mod uimitor, drumul are peste 200 de viraje.

Până în 1994, aproape 300 de călători mureau acolo în fiecare an. Din fericire, cea mai proastă parte a drumului a fost acum ocolită de un drum pavat cu două benzi, astfel încât traficul vehiculelor pe șosea s-a diminuat. Dar bicicliștii dornici de senzații tari mai merg pe Drumul Morții, riscându-și viața. De altfel, drumul South Yungas către Cochabamba este considerat aproape la fel de periculos.

Drumul Morții – Bolivia

 

Drumul Killar către Pangi, via Kishtwar (India) este doar pentru persoanele cărora le place să conducă în munți și au nervii de oțel. Deschis numai în lunile de vară, acest drum stâncos, cu pietriș, are o lungime de aproximativ 112 kilometri. O porțiune de 9 kilometri este deosebit de periculoasă: Surplombele stâncoase parcă par a cădea pe drum în orice moment. Drumul a fost construit în urmă cu sute de ani de către sătenii locali și nu a fost reparat de-a lungul deceniilor.

Suficient de larg pentru un jeep și fără niciun parapet de protecție, acest drum cu pământ și pietriș este teribil de instabil pe alocuri. Din cauza unei mișcări greșite a unui șofer, vehiculul ar putea cădea 600 metri în gol de pe stâncile verticale.

Foto: Wikipedia

 

Distribuie acest articol:
Cele mai noi articole
Ce este o rachetă balistică intercontinentală? Cât de aproape lovește de țintă?
Ce este o rachetă balistică intercontinentală? Cât de aproape lovește de țintă?
Astăzi, Rusia a dus războiul într-o fază nouă după ce a lansat o rachetă balistică intercontinentală asupra Ucrainei, fiind prima de acest gen de la începutul conflictului, din urmă cu... citește tot
Ce sunt cotele de gen? Cum funcționează „cotele de gen”?
Ce sunt cotele de gen? Cum funcționează „cotele de gen”?
În spațiul public, în preajma alegerilor prezidențiale, se tot vorbește despre „cotele de gen”. Se pleacă de la premisa că în anumite domenii, femeilor nu li se dau aceleași șanse ca... citește tot
Cum arată vila din Estoril, unde Carol al II-lea și-a trăit ultimii ani? Cine a moștenit-o?
Cum arată vila din Estoril, unde Carol al II-lea și-a trăit ultimii ani? Cine a moștenit-o?
Carol al II-lea a fost regele României timp de 10 ani, între 8 iunie 1930 și 6 septembrie 1940. Domnia sa a fost una plină de controverse și mulți oameni politici ai acelor vremuri nu l-au vrut... citește tot