Una dintre cele mai importante artere din București este denumită Șoseaua Mihai Bravu. Totuși, pentru mulți dintre cei care trăiesc în Capitala României, numele acestuia nu spune mare lucru. Dovada este numărul mare de căutări pe Google cu sintagma „Cine a fost Mihai Bravu?”. Chiar așa, cine a fost?
Mihai Viteazul a fost primul domnitor care a reuşit să unească cele trei provincii româneşti (Transilvania, Moldova și Valahia). Domnitorul care a trăit între 1558 şi 1601 a fost supranumit și Mihai Bravu, pentru faptele de vitejie de care a dat dovadă. În memoria colectivă a rămas victoria lui Mihai Viteazul împotriva otomanilor conduși de Sinan Pașa la Călugăreni, în anul 1595.
De ce țara noastră se cheamă România? Cine a folosit numele pentru prima dată?
Totuși, pe lângă porecla de Mihai Bravu, Mihai Viteazul (denumit astfel și datorită staturii sale impozante) a mai fost supranumit și Mălai-Vodă. Porecla a primit-o după ce Voievodul i-a trimis în dar lui Ştefan Bathory, Principele Transilvaniei, o pâine de secară.
„Furios, lat în spate, înfăţişare şi statură de uriaş, ochi mari, fruntea netedă, păr cârlionţat, nas lung ascuţit, încruntat, cu barba măruntă, oacheş la faţă, bun de picior, straşnic vorbăreţ, iar în atacurile ce le dă cel dintâi se repede şi mai adânc în vălmăşag pătrunde. Nu se rade şi nici nu se sulemeneşte. Nu cunoaşte ce-i olanda, nici parfumurile, iasomie ori vraier, nu caută patul moale. Nici nu mănâncă numai fazan”, îl descria Lope de Vega pe Domnitor.
Șoseaua Mihai Bravu a fost inaugurată în anul 1916 și se întinde de la Piața Obor până la strada Dristorului reprezentând o continuare a șoselei Ștefan cel Mare. Șoseaua cu o lungime de aproximativ cinci kilometri a fost denumită astfel în memoria lui Mihai Viteazul.
De-a lungul șoselei Mihai Bravu se găsesc cinci stații de metrou: Ștefan cel Mare, Piața Iancului, Piața Muncii, Dristor și Mihai Bravu.
Foto: blog.zaibar.ro