Cine a fost prima femeie care a făcut înconjurul lumii pe bicicletă?
Cumva, istoria pare să treacă cu vederea unele dintre cele mai importante femei aventuriere din toate timpurile. În timp ce auzim adesea despre Amelia Earhart, multe alte femei uimitoare au devenit simple note de subsol găsite în cărți de istorie vechi și prăfuite sau pierdute în colțuri ascunse ale internetului. Una dintre ele este prima femeie care a făcut înconjurul lumii pe bicicletă.
Există zeci de mituri care se învârt în jurul poveștii acestei femei remarcabile. Așa cum se întâmplă întotdeauna cu legendele, nu toate sunt adevărate. Dar un lucru este cert: Annie Londonderry a fost cu siguranță prima femeie care a făcut înconjurul lumii pe bicicletă.
Annie Londonderry, prima femeie care a făcut înconjurul lumii pe bicicletă
Ca orice poveste interesantă, și aceasta începe într-un bar. Se presupune că, într-o seară, Annie a întâlnit doi bărbați care se certau la o bere într-un bar din Boston. Întrebarea era dacă o femeie are capacitatea de a face înconjurul lumii pe două roți și poate să obțină și 5.000 de dolari în timp ce călătorea.
Curajoasa doamnă s-ar fi băgat în conversația lor pentru a le dovedi celor două minți îngâmfate că se înșelau. Femeia se poate descurca la fel de bine ca și bărbatul, și asta le-a demonstrat ea. Dacă Annie câștiga pariul, recompensa ei ar fi fost 10.000 de dolari. Fascinant este că ea nu se mai urcase până atunci pe bicicletă.
Chiar dacă nu există nicio dovadă reală a acestui eveniment și se pare că este doar unul dintre multele basme inventate de Annie, un lucru este sigur. Pe 25 iunie 1894, așezată pe o bicicletă pentru femei care cântărea 20 de kilograme, Londonderry a pornit la drum din Chicago. În anii 1890, nu exista nicio companie care să sponsorizeze biciclistele în demersurile lor.
Dar acest lucru nu a oprit-o pe femeia descurcăreață care și-a aranjat oricum propria sponsorizare corporatistă. Purtând pe bicicletă un echipament al companiei Londonderry Lithia Spring Water Company, Annie (născută ca Cohen Kopchovsky) a fost de acord, de asemenea, să-și schimbe numele de familie în Londonderry și a încasat o recompensă de 100 de dolari de la companie.
A cerut o bicicletă bărbătească și un costum de călărie
La sosirea la Chicago în luna septembrie a aceluiași an, îmbrăcată într-o rochie victoriană lungă, Annie avea cu 20 de kilograme mai puțin și era hotărâtă să meargă mai departe. Era, de asemenea, foarte epuizată. Așa că, în mod firesc, trebuia să se facă o schimbare.
Annie a schimbat bicicleta grea cu o bicicletă pentru bărbați, care s-a dovedit a cântări cu aproximativ jumătate mai puțin. Aruncând rochia și trecând la pantaloni bufanți, Londonderry s-a îndreptat spre Europa. Evident, nu a pedalat peste ocean. Un feribot a ajutat-o să ajungă în Franța și câteva trenuri să se deplaseze prin țară.
Potrivit We Love Cycling, de la Marsilia, aventurierul pionier a luat un vapor cu aburi spre Asia. De fapt, navigația a devenit un mod obișnuit de a ajunge dintr-un loc în altul pentru Annie. Nu a existat niciun acord cu privire la o distanță minimă pe care trebuia să o parcurgă pe roți, așa că Annie a ajuns în multe alte locuri, inclusiv în Colombo, Alexandria sau Singapore.
În cele din urmă, în martie 1895, ea s-a îmbarcat pe un vapor din Japonia spre San Francisco. Încă un pic de mers pe roți prin America și în septembrie 1895, la 15 luni de la plecare, Annie s-a întors la Chicago.
Între călătoria cu vaporul pe apă și bicicleta ei pe uscat, ea a îndeplinit condițiile pariului. A vândut fotografii cu ea însăși, a făcut apariții publice în magazine și a devenit un panou mobil. Un ziar a descris această aventură drept „cea mai extraordinară călătorie întreprinsă vreodată de o femeie”.
Foto: Wikipedia