Cum a apărut KFC? Istoria lanțului de mâncare fast-food și trista poveste a colonelului Sanders

de: Bogdan Andu
06 09. 2022
KFC

KFC este probabil unul dintre cele mai recunoscute branduri de mâncare fast-food din întreaga lume. Apariția gigantului din industrie este învăluită de o poveste tristă cu un final fericit. Cu restaurante în peste 140 de țări, Kentucky Fried Chicken are vânzări de peste 5.7 miliarde de dolari anuale, fiind în topul preferințelor consumatorilor. Te-ai întrebat vreodată cum a apărut KFC?

Triste poveste a colonelului Sanders

Logoul reprezintă principala metodă de identitate a unei companii. În întreaga lume, sunt companii care au logouri consacrate. Se spune că logo-ul McDonald’s este mai cunoscut decât crucea, simbolul creștinismului. Un alt exemplu ar fi logo-ul Kentucky Fried Chicken. Imaginea colonelului Sanders, un bătrânel cu ochelari și mustață îmbrăcat în șorț roșu reprezintă unul dintre cele mai ușor de recunoscut simboluri.

Fondatorul lanțului fast-food pe numele lui complet Harland David Sanders se naște în anul 1890 în statul Indiana, iar până la vârsta de 65 de ani viața acestuia nu a fost tocmai ușoară. Începutul vieții începe cu cumpăna pierderii tatălui când acesta avea doar 5 ani. Între timp mama sa este forțată de cheltuieli să lucreze într-o fabrică de conserve.

Forțat de împrejurări, acceptă primul loc de muncă la 10 ani, iar la 13 ani începe să lucreze într-o fermă și renunță la școală. În următorii 10 ani acesta are un număr incredibil de locuri de muncă, printre care conductor de tramvai sau vânzător de anvelope. David Sanders a fost căsătorit de 2 ori. Prima soție i-a oferit trei copii, însă din motive tragice, unul dintre copii moare la vârsta de 20 de ani din cauza unor complicații medicale. Se căsătorește a 2-a oară în 1949, iar de aici cursul vieții i se schimbă radical.

Lucrând la o benzinărie, începe să se perfecționeze în bucătărie, iar câțiva ani mai târziu ajunge să dețină peste 600 de puncte de vânzare KFC pe întreg teritoriul Statelor Unite ale Americii. Succesul? Acesta s-a datorat devotamentului de a se plimba prin țară și de a găsi restaurante unde putea să-și arate aptitudinile de a găti. În 1964, acesta vinde brandul pentru 2 milioane de dolari, cu promisiunea că niciodată nu se va schimba rețeta puiului. În prezent, sunt deschise peste 25.000 de restaurante KFC într-un total de 145 țări la nivel mondial.

McDonald’s vs. KFC în numărul de calorii

Cele două reprezintă cele mai mare lanțuri de restaurante tip fast-food din lume, însă toată lumea se întreabă care este mai bun. Deși povestea de viață a celor 2 fondatori este diferită, aceștia nu au putut refuza ofertele de milioane primite de la afaceriștii perioadei.
Conform datelor oferite de către cele două companii, mâncarea vândută de către McDonald’s este mai sănătoasă.
Calorii marca McDonald’s:

  • McChicken – 416 calorii;
  • Cartofi prăjiți, porție mare – 638 calorii;
  • Chicken McNuggets – 194 calorii.
Calorii marca KFC:
  • Pui Zinger – 463 calorii;
  • Cartofi prăjiți – 216 calorii;
  • Hot ‘N’ Crispy Chicken – 246 calorii.

Foto: Depositphotos.com