Podul Choluteca este un pod suspendat situat în Honduras. Construit inițial în anul 1930, acesta a fost reasamblat în anul 1996. Autoritățile din Honduras au apelat la unii dintre cei mai buni arhitecți din lume pentru a realiza construcția, astfel încât să reziste la cele mai grele intemperii. Materialele folosite au fost de ultimă generație, podul oferind locuitorilor din zonă o modalitate de a traversa râul Choluteca fără probleme.
Noul Pod Choluteca, cunoscut și sub numele de Podul Soarelui Răsare (în spaniolă: Puente Sol Naciente), a fost construit de compania Hazama Ando între, 1996 și 1998, și a devenit cel mai mare pod construit de o corporație japoneză din America Latină.
În anul 1998, Honduras a fost lovit de uraganul Mitch, o furtună de categoria 5 care a devastat tot ce a prins în cale. Statul a fost distrus aproape în totalitate, drumurile au fost șterse, clădirile și podurile au fost avariate considerabil, însă Podul Choluteca a rămas în picioare și a supraviețuit în stare aproape perfectă.
Chiar dacă podul s-a menținut, a existat o problemă, fiindcă uraganul a făcut ca râul să-și croiască o cale complet nouă, care nu mai curge pe sub pod, ci pe lângă el, făcând construcția să fie… efectiv inutilă. Deși pare greu de crezut, Podul Choluteca nu mai stă deasupra râului cu același nume, ci lângă el.
Podul a devenit rapid cunoscut sub numele de „Podul către nicăieri”. În 2003, construcția a fost reconectată la autostradă. Este incredibil cât de mult se pot schimba lucrurile și chiar dacă podul a fost construit cu materiale de ultimă generație, natura are propriile sale planuri.
Podul reprezintă o punte de legătură între două comunități umane. Realizarea acestor construcții a început încă din cele mai vechi timpuri. Romanii au fost cei care au împânzit lumea cu poduri, fiind un popor cotropitor a avut nevoie de aceste construcții pentru a face legătura între diferite zone și a-și putea transporta ușor trupele de luptă.
De-a lungul timpului, materialele folosite la ridicarea acestora s-au tot schimbat, odată cu dezvoltarea societății și a tehnologiilor. Cel mai vechi pod din lume are o vechime de peste 3.500 de ani și este amplasat în peninsula Peloponez din sudul Greciei. Acesta unea orașul Epidauros și fortul Tiryns. Odată cu trecerea timpului s-a degradat și din el a mai rămas doar un pod arcuit de piatră cu o deschidere de numai un metru.
În ziua de astăzi, cel mai lung pod din lume deservește calea ferată rapidă dintre Shanghai și Beijing. Marele pod Danyang – Kunshan, China, are o lungime de 164,8 km și este amplasat între Shanghai și Nanjing. Construcția a fost inaugurată în anul 2011 și a costat 8,5 miliarde de dolari. Podul traversează o zonă plată cu câmpuri cultivate, canale, râuri și
Foto: medium.com și amazing.zone