Cum alegi o agenție de marketing online?

de: Claudiu Petrișor
12 10. 2021
marketing-g0e933442e_1920

Ești în căutarea unei soluții de marketing online pentru afacerea ta? Dacă ai răspuns „da” la întrebarea de mai sus, înseamnă că deja știi cât de importantă este promovarea în social media și te gândești că poate este timpul să colaborezi cu o agenție de marketing online pentru dezvoltarea businessului tău. Ei bine, ai perfectă dreptate! Indiferent că ai un magazin online sau un restaurant în mijlocul orașului, prezența pe rețelele de socializare este absolut necesară pentru o afacere de succes. Ceea ce îți rămâne de făcut este să pui acest lucru în practică, de unul singur sau apelând la profesioniști.

Când ai nevoie de o agenție de marketing online?

 Nu mai este un secret faptul că marketingul în mediul online a devenit indispensabil în orice moment și pentru orice firmă. Cea mai frecventă întrebare este însă „Când ai nevoie de specialiști pentru a face marketing online în compania ta?”. Deoarece marketingul este un domeniu aplicat și specific, răspunsul variază în funcție de activitatea desfășurată și de strategia abordată.

Nevoia de a colabora cu o agenție de marketing online poate apărea chiar de la înființarea companiei. În acest caz, deși implică niște costuri mai mari pentru o afacere la început de drum, probabilitatea de reușită crește exponențial. Acest lucru se explică prin faptul că debutul pe piață pentru orice business este foarte important și poate afecta întreg parcursul acestuia.

De asemenea, o altă situație foarte des întâlnită este cea în care strategia de marketing online abordată nu dă rezultatele așteptate. În acel moment, este indicat să externalizezi activitatea de promovare. Specialiștii în domeniu se vor ocupa de creșterea vânzărilor și construirea unei imagini de brand, în timp ce tu te dedici 100% administrării eficiente a afacerii tale.

Care sunt avantajele colaborării cu o agenție?

 Deși tendința fiecărui administrator este de a se ocupa personal de promovarea afacerii sale, acest lucru nu este întotdeauna benefic pe termen lung. O cauză ar putea fi lipsa cunoștințelor necesare pentru o activitate eficientă de marketing online. Deși la prima vedere pare destul de simplu să creezi și să lansezi campanii Google ADS și Facebook ADS, realitatea demonstrează că nu este deloc așa. Este nevoie de o strategie puternică și optimizare constantă pentru a obține rezultate cât mai bune la un cost minim.

Un alt aspect important îl reprezintă gestionarea rentabilă a timpului. Administrarea businessului tău ar trebui să fie întotdeauna o prioritate, iar acest lucru implică foarte mult timp și dedicare sporită. Dacă alegi să faci tot tu și activitatea de marketing, cel mai probabil nu vei excela în niciuna dintre activități, iar afacerea va avea de suferit. Acesta reprezintă un factor esențial în decizia de a angaja o agenție de marketing.

De asemenea, o a treia variantă pentru promovarea businessului tău este înființarea unui departament propriu de marketing. Aceasta este viabilă doar în situația în care compania este suficient de mare încât să acopere cheltuielile cu salariile angajaților din acel departament, astfel încât activitatea să devină profitabilă. Ținând cont de costuri, logistică și complexitatea activității, este foarte limpede că această soluție este potrivită doar pentru un număr restrâns de companii.

Trăgând linie, colaborarea cu o agenție de marketing online te va ajuta să îți conturezi o strategie de marketing rentabilă, îți crește vânzările, îți creează o imagine de brand și îți eficientizează timpul. Dintre agențiile din România, Gun Media este o companie cu vechime, axată pe performanțe și care colaborează cu nume importante de pe piața națională.

De ce aspecte trebuie să ții cont când alegi echipa cu care să lucrezi?

Alegere echipei de marketing este cel mai important pas din tot procesul. Cu siguranță, piața este foarte ofertantă, însă crezi că orice agenție este potrivită businessului tău?

Pentru a face o alegere pe care să nu o regreți ulterior, trebuie să ai în vedere o serie de lucruri esențiale, precum:

  • Strategia de marketing. Este foarte important să rezonezi cu viziunea și modul de lucru al echipei cu care alegi să colaborezi. Strategia pe care o abordează pentru propria companie este o carte de vizită ce descrie performanțele acesteia mai bine decât orice cuvinte.
  • Site-ul agenției. Aruncă o privire mai atentă pe site-ul lor. Pe lângă informațiile oferite, ai în vedere impresia generală pe care ți-o creează și cât de accesibilă este interacțiunea.
  • Prezența în social media. Pentru o companie care promite să te facă vizibil în mediul online, este crucial să te atragă prin propria prezență. Urmărește-le paginile, observă frecvența și calitatea postărilor, dar cel mai important, ce impact au asupra audienței.
  • Portofoliul de clienți. O companie de marketing online cu un background consistent se va mândri cu munca sa și va afișa o listă cu clienții cu care colaborează sau cu care a colaborat în trecut. Dacă aceasta nu există, cel mai probabil compania este nouă, deci fără prea multă experiență.
  • Oamenii din echipă. Citește descrierea echipei și interesează-te ce oameni fac parte din aceasta. Pentru a fi sigur că obții cele mai bune rezultate, este indicat să lucrezi cu oameni devotați și specializați în domeniile de activitate ale agenției.
  • Nu ezita să consulți secțiunea de testimoniale înainte de încheia un contract. Vezi experiențele anterioare ale altor colaboratori. Este adevărat că nu te poți baza 100% pe ceea ce spun alte persoane, dar, de cele mai multe ori, review-urile sunt de mare ajutor în a lua o decizie de cumpărare.
  • Deși nu te gândești de la început la acest aspect, îți vei da seama repede că este foarte important să existe o comunicare facilă pe parcursul colaborării. Un indicator în acest sens este modalitatea de a intra în contact cu un consultant al agenției și promptitudinea echipei în faza de negociere.
  • Personalitatea oamenilor. Ultimul criteriu, dar nu și cel din urmă, este felul oamenilor de a fi. Poate pare absurd, gândindu-te la o colaborare business to business, însă personalitatea oamenilor cu care interacționezi poate influența radical calitatea relației, fie ea și de natură profesională.

Acum că ți-ai setat câteva direcții, poți începe căutarea agenției de marketing alături de care să îți atingi obiectivele tale și să îți dezvolți afacerea.