Infrastructura rutieră din România este una dintre cele mai proaste din lumea civizliată. După căderea comunismului au fost construite foarte puține drumuri. Autoritățile au preferat să peticiească gropile din asfalt și nu să realizeze noi șosele. Drept urmare, la 30 de ani de la Revoluție ne aflăm în situația dramatică de a ne afla la coada clasamentului din Europa, în ceea ce privește infrastructura rutieră.
În România, sunt multe șosele care pot fi catalogate la „drumuri proaste”, însă unul dintre acestea este Regele. În nordul județului Suceava se află drumul județean 209G, între comunele Bordina și Ulma. Acesta arată infernal și, cel mai probabil, șoferii care îl traversează trebuie să își repare mașinile după aceea.
Este greu de crezut cum indolența și nepăsarea autorităților au lăsat șoseaua să se degradeze în halul acesta. Potrivit legilor în vigoare, Consiliul Județean Suceava trebuia să se ocupe de asfaltarea și întreținerea drumului. Cetățenii din zonă susțin că ar trebui chemați cei de la Cartea Recordurilor, să îl catalogheze ca „cel mai prost drum din lume”.
Mai jos vă prezentăm o filmare, făcută în aprilie 2017, cu drumul DJ 209G, Brodina – Ulma. Din păcate, nu știm dacă, între timp, drumul a fost refăcut și a fost turnat un asfalt proaspăt, însă la vremea respectivă putea candida fără probleme la titlul de „cel mai prost drum din România”.
Se pare că cea mai lungă porțiune de drum drept nu se găsește pe o autostradă, așa cum ar fi normal. Este vorba despre Drumul European E70. Acesta face legătura între București și Alexandria. Între Drăgănești Vlașca și Vitănești există o linie dreaptă cu lungimea de 15.8 km pe direcția sud. Această porțiune trece prin satul Văceni. Puțin, destul de puțin, mai ales dacă ne gândim că sunt autostrăzi cu zeci și chiar sute de kilometri în linie dreaptă.
Foto: YouTube