Transalpina este șoseaua care se află la cea mai înaltă altitudine din România. Drumul ajunge până în vârf la 2.145 de metri și permite să vezi cum natura își revarsă frumusețile în zare. De primăvara până toamna, șoferii pot traversa Masivul Căpățânii dinspre stațiunea Rânca spre Obârșia Lotrului și viceversa.
Pe parcursul unui an, Transalpina este străbătută de foarte mulți turiști. Iarna însă situația se complică, din cauza troienelor foarte mari de zăpadă, zona este restricționată traficului. Drept urmare, oamenii pot merge, de obicei, până la Rânca, însă nu pot traversa muntele spre Obârșia Lotrului. Drumarii acționează, aproape zilnic, în sezonul rece pentru a asigura un carosabil care poate fi circulat.
Șoseaua care străbate Masivul Căpățânii poate fi străbătută în trei anotimpuri din an. Iarna, însă, natura își spune cuvântul și zăpadă se revarsă pe creste, creând troiene și de 4 metri înălțime. Deși, de la un punct încolo traficul este restricționat, se poate ajunge în zonă, drumarii asigurând un traseu care poate să fie circulat, fiindcă aici sunt mai multe stațiuni de ski. Cea mai cunoscută este Rânca, iar turiștii care ajung în stațiune vor rămâne impresionați de imaginea spectaculoasă creată de natură. Autorităţile au recomandat mereu ca turiștii să nu se aventureze pe Transalpina după ce a căzut ninsoare, fiindcă este periculos și pot avea loc adevărate tragedii.
Munţii Căpăţânii sunt formați din mai multe sectoare, la vest Olteţ – Horezu, la mijloc şi răsărit – Lotru, la sud culmea Arnota – Buila – Vânturariţa – Stogu, iar în partea cea mai înaltă: Negovanu – Nedeia – Căpăţâna – Ursu. Creasta principală are diverse înălţimi: Văleanu – 1.847 m, Ursu – 2.124 m, Nedeia – 2.130 m. În partea sudică se găsesc și zonele mai atrăgătoare cu stațiunile: Govora – Lespezi – Buila – Vânturariţa şi Piatra Roşie – Roman – Plaiul Vaideeni.
Foto: youtube.com