Transfăgărăşan este astăzi una dintre cele mai spectaculoase şosele din Europa şi din lume. Şoseaua începe în comuna Bascov, județul Argeș de lângă orașul Pitești, în direcția orașului Curtea de Argeș și se termină la intersecția cu drumul DN1 între Sibiu și Brașov, în apropierea comunei Cârțișoara. Transfăgărăşan are o lungime de 151 de km şi din cauza altitudinii mari la care este construit (2042 la Bâlea Lac), iarna este închis. Totuşi, cum arată şoseaua în miezul iernii?
Povestea faimoasei șosele supranumită „Drumul dintre nori” a fost, cum altfel, inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Se pare că dictatorul era speriat de o eventuală invazie a Cehoslovaciei din anul 1968 de către trupele sovietice. În acea perioadă, trecerile existente între Transilvania și Muntenia ar fi putut fi cu ușurință blocate sau atacate. Tocmai de aceea s-a grăbit construirea drumului.
Astfel, militarii au fost cei care au dus greul construirii șoselei. Aceștia au muncit din luna martie a anului 1970 și până în septembrie 1974. Cifrele oficiale arată că în acești patru ani, 40 de militari au sfârșit sub stânci, dar se pare că numărul morților este mult mai mare.
La „Drumul dintre nori” s-a lucrat până în anul 1980, deși drumul efectiv se terminase în anul 1974. Se spune că s-a lucrat în condiții excepționale. Minerii care se ocupau cu montarea explozibilului se ţineau unii de alţii, câte 20 – 30, pentru a nu fi luaţi de vijelie şi aruncaţi în prăpastie.
Transfăgărăşan este închis timp de 8 luni pe an pe o porţiune de 27 de kilometri din cauza riscului ridicat de avalanşe sau căderi de stânci. Porţiunea de drum cuprinsă între kilometrul 104 (Piscu Negru-jud. Argeş) şi kilometrul 130,8 (Bâlea Cascadă – jud. Sibiu) se închide circulaţiei, de obicei, începând cu data 1 noiembrie a fiecărui an. Cum arată această porţiune în plină iarnă? Puţini sunt cei care au ocazia să vadă pe viu şoseaua îngropată în zăpadă. Şi totuşi, shtiu.ro îţi prezintă imagini şi fimuleţe cu cel mai spectaculos drum din România în miez de iarnă.
Foto: dragosastafei.ro