Până în secolul al XIX-lea Bucureștiul nu a cunoscut transportul public și abia în anul 1921 au apărut în București primele autobuze. E drept că oamenii se foloseau de tramvaiul tras de cai. Autobuzele au început să circule, inițial, pe trasee neacoperite de reţeaua de tramvaie. În aceeași perioadă au apărut și taxiurile în capitala României. Cum arăta un taxi în București acum 100 de ani?
Taxiurile au apărut în România din necesitatea oamenilor de a acoperi într-un timp scurt, distanțe cât mai mari. Primul automobil ajunsese în România în anul 1889 și îi aparținea baronului Barbu Bellu. 30 de ani mai târziu au început să apară și taxiurile pe străzile Bucureștiului.
De ce este București capitala României?
O imagine postată pe pagina de Facebook Photo Historia prezintă un taxi neacoperit, care transportă un client pe străzile pline de noroi ale Bucureștiului. La volan se află un tânăr taximetrist, iar pe bancheta din spate stă un client. Mașina are numărul de înmatriculare 1017-B și fotografia ar fi fost făcută în anul 1920. Șoferul poartă o pereche de ochelari de protecție, asemeni piloților.
Pe aceeași pagină de Facebook apare un alt taxi din București. Imaginea cu pricina este făcută 40 de ani mai târziu și se poate vedea cât de mult s-au modificat taximetrele în doar 40 de ani. Mașinile sunt acoperite și apar branduite. Iar culoarea taxiului este galbenă.
Francesco Tasso (1459-1517) a fost unul dintre fondatorii serviciului european poștal. Deși la vremea respectivă nu existau mașini, vehiculele folosite la livrare (carele trase de cai) erau galbene pentru a nu ofensa pe cineva din punct de vedere politic. Inovațiile sale în domeniul poștal l-au impresionat pe împăratul Austriei, care l-a decorat pe Tasso cu titlul de „Torre e Tasso”. Acest titlu a luat ulterior denumirea germanizată de „Thurn und Taxis” și, cel mai probabil, de aici vine numele de „taxi”.
Cuvântul „taxi” apare în mod oficial la începutul secolului al XX-lea, fiind o versiune prescurtată a „taximetrului”, dispozitivul care măsoară kilometrajul automobilului.
Se spune că John Hertz (1879-1961), un antreprenor american, a comandat un studiu pentru a vedea ce culoare iese mai mult în evidenţă, de la o distanţă mai mare. Cum culoarea galben a triumfat, John Hertz și-a vopsit mașinile astfel. Din Statele Unite, moda cu mașinile galbene s-a răspândit în aproape toată lumea.