Curiozități despre blocajul în trafic. Cât petrec bucureștenii pe an în trafic?

de: Claudiu Petrișor
22 11. 2021
ambuteiaj
Ambuteiaj

Românii petrec mult timp în mașini. Bucureștenii cel mai mult dintre români. Aglomerația și ambuteiajele au efect atât de mare asupra vieții noastre încât îi afectează chiar și pe cei care nu sunt șoferi. Shtiu.ro îți prezintă o serie de curiozități despre ambuteiaje și blocajele din trafic.

Curiozități despre ambuteiajele în trafic

  • În anul 2021, Bucureștiul (134 de ore pe an) era orașul cu traficul cel mai aglomerat din lume potrivit clasamentului Global Congestion Impact publicat de INRIX, cea mai precisă aplicație de trafic, dirijare și alertare rutieră. Pe locul al 2-lea la nivel mondial erau Bogota, capitala Columbiei (133 de ore) și New York (100 de ore).
  • Substantivul „trafic” vine din latinescul „trafficare” și înseamnă „comerț”.
  • Orele de vârf in traficul bucurestean sunt la 7:00-9:00 dimineata și 16:00-18:00 dupa-amiază, iar cele mai aglomerate zile în trafic sunt marțea dimineața și vinerea seara.

Viața e prea scurtă ca să o petreci blocat în trafic.

  • În București și judetul Ilfov se înregistrau în 2015 un număr total de 6.077.931 călătorii zilnice.
  • Un studiu publicat în anul 2019 arăta că șoferii din București petrec în trafic 9 zile în plus, pe an, în comparaţie cu cei dintr-un oraş mai mic sau nu atât de sufocat de maşini, nota digi24.ro.
  • Cel mai mare ambuteiaj consemnat de Cartea Recordurilor ar fi avut loc în Franța, pe o autostradă dintre Lyon și Paris. Se întâmpla pe 16 februarie 1980 și coada s-a întins pe 175 de kilometri. De vină ar fi fost vremea proastă și numărul mare de automobile, scrie mapon.com.
  • În anul 1928, Charles Adler Jr. a inventat semafoare care puteau fi activate de șoferii care claxonează.
  • Ambuteiajele din marile orașe europene costă Europa aproximativ 1% din Produsul Intern Brut (PIB) în fiecare an.
  • În 2008, transportul era responsabil pentru aproximativ 25% din emisiile de gaze cu efect de seră din UE. Transportul rutier reprezenta 71,3% din emisiile de gaze cu efect de seră.
  • În perioada 2000-2006, UE a investit 859 de miliarde euro în infrastructura de transport.