Toți cei care dețin o mașină au cumpărat, la un moment dat, anvelope noi și au putut observat că acestea au perii mici de cauciuc pe ele. Foarte multe persoane s-au întrebat ce se întâmplă dacă le tai, este afectată oare performanța anvelopei sau are o funcție doar de design.
Procesul de fabricare al anvelopei este unul complex, care implică mai multe substanțe chimice. Periile sunt rezultatul acestui eveniment, ele neavând nicio funcție fiind doar efectul secundar al procesului de turnare. Periile de cauciuc sunt un fel de marcă de fabricație care atestă că anvelopa este nouă și pot fi chiar îndepărtați fără probleme, neavând niciun efect asupra performanței acesteia.
După ce mai multe substanțe chimice sunt amestecate se creează o masă omogenă. Ulterior, materialul obținut se pune într-o matriță care are mici orificii. Trebuie precizat că rolul acestor mici găuri este de a permite aerului și excesului de cauciuc să iasă în timpul procesului de vulcanizare.
Specialiștii în domeniu au explicat că vulcanizarea este procesul prin care cauciucul este încălzit și presurizat, ceea ce face ca acesta să se întărească și să dobândească caracteristicile dorite, cum ar fi rezistența și durabilitatea. Atunci când cauciucul este presat în matriță, excesul scapă prin orificiile de ventilație, formând mici peri pe suprafața produsului final, potrivit dcnews.ro.
După vulcanizare, anvelopele sunt scoase din matriță și verificate pentru a nu avea probleme. Periile de cauciuc de pe anvelope atestă faptul că acestea sunt nefolosite și noi. Cu timpul ele vor dispărea, odată ce încep să fie utilizate. Periile nu au absolut nicio funcție și nu afectează funcționalitatea anvelopelor, fiind doar un efect al procesului de fabricație.
Trebuie precizat că pe piață sunt tot felul de modele de anvelope: de vară, de iarnă sau all season (pentru toate anotimpurile). Dimensiunile diferă și ele, așa că este indicat să consultați un specialist în domeniu înainte să achiziționați un set.
Foto: Depositphotos.com