Părinții și bunicii noștri foloseau bicicleta ca principal mijloc de tranport. Din acele vremuri se știa, mai ales în satele și comunele din România, că bicicleta cu cadru este destinată bărbaților, în timp ce bicicleta pentru femei era fără cadru. De fapt, această împărțire era la fel în întreaga lume. De ce erau bicicletele construite în mod diferit?
Se știe că bara orizontală a cadrelor de la bicicletă era un element destul de periculos, mai ales dacă cel care era în șa își pierdea echilibrul și cădea. Totuși, cadrul, considerat a fi „coloana vertebrală” a bicicletei, îi conferea acesteia o stabilitate mai mare. Sau, cel puțin așa credeau producătorii de biciclete în urmă cu zeci de ani.
De cealaltă parte, bicicleta destinată doamnelor și domnișoarelor nu avea cadru. Acest lucru se datorează faptului că, de cele mai multe ori, femeile purtau fustă sau rochie (abia după anul 1900 au început să poarte pantaloni) și le-ar fi fost greu să încalece un cadru. Ele nu ar fi dorit să-și expună părțile intime, iar producătorii s-au gândit să fabrice biciclete fără cadru pentru ca acestea să nu se simtă jenate să încalece un vehicul cu pedale.
Așadar, iată de ce bicicletele erau diferite în funcție de sexul celui care pedala.