Călătoria cu avionul este considerată cea mai sigură modalitate de transport în comun. Cei care au mers cel puțin o dată cu o aeronavă au putut observa că echipajul este compus, de obicei, dintr-un pilot, un copilot şi mai mulţi însoţitori de zbor. Comandantul aeronavei se așază întotdeauna în partea stângă, iar adjunctul său în partea dreaptă. Care este motivul acestui obicei?
Încă de la începuturile aviației, comandantul unei aeronave se așază mereu în partea stângă a planșei de bord. Obiceiul este păstrat cu sfințenie și în prezent. De ce oare? Motivele care stau la baza acestei decizii sunt multiple.
În primul rând, avioanele tind să vireze mai mult la stânga, lucru pe care nu multă lume îl știe. Drept urmare, comandantului îi este mai ușor să gestioneze această situație de pe partea stângă. Totodată, el este principalul responsabil pentru siguranța pasagerilor și a echipajului, astfel că nu există loc de eroare.
Un alt motiv pentru care pilotul se așază mereu în partea stângă la bordul avionului se datorează unei reguli din navigație, preluată și în aviație. Navele trec pe mare unele pe lângă celelalte pe partea stângă, iar comandanții lor pot să gestioneze mai bine situația. Același lucru este valabil și pentru avioanele de pe pistă.
În plus, toți comandanții de aeronave au susținut că au o mai bună vizibilitate de pe partea stângă și pot observa mai bine traficul din față. De asemenea, regula generală spune că în cazul unui impact frontal iminent ambii piloți trebuie să tragă de avion spre dreapta. Așadar, în aviație regulile sunt stricte, iar comandanții de aeronave trebuie să le respecte cu sfințenie pentru a nu exista incidente sau tragedii.
Dacă în cazul avioanelor, comandanții trebuie să respecte regulile universal valabile, la manșa unui elicopter pilotul se așază, de obicei, pe locul din dreapta, însă nu este o lege scrisă obligatorie.
Foto: Pexels.com