De ce crenvurst-ul din chiflă se numește „hot-dog” (câine-cald)? Care este legătura dintre cârnat și câine?
De departe, unul dintre cele mai populare produse alimentare din lume este hot-dog-ul. Ieftin și sățios, hot-dog-ul este, de fapt, un crenvurst cald într-o chiflă, căruia i se adaugă muștar și ketchup după gust. Totuși, de ce produsul se numește „hot-dog” (câine-cald)?
De unde vine numele de hot dog?
Povestea hot-dog-ului a început în anul 1847, în orașul nemțesc Frankfurt. Se pare că măcelarul german Johann Georg Hehner a inventat cârnăciorul Frankfurt, un produs asemănător hot-dog-ului de azi. Forma actuală s-a născut în Brooklyn, New York, acolo unde emigrantul german Charles Feltman a creat în anul 1867, în Coney Island, o mică afacere cu acești cârnăciori calzi băgați într-o chiflă alungită.
De unde vine numele produsului? Conform istoricilor, denumirea ar fi apărut la finele anilor 1890. Substantivul „Dog” din denumire era un comentariu sarcastic referitor la proveniența cărnii. Mai mult, întrucât cârnăciorii lungi și subțiri au fost aduși de nemți în Statele Unite ale Americii, americanii au asociat rasele de câini nemțești cu corpul lung și subțire (Dachshund) cu crenvurstul vândut în piețe și târguri. În fond, câinii Dachshund au pătruns pe teritoriul Statelor Unite cam în aceeași perioadă cu cârnatul de origine nemțească.
Câți hamburgeri vinde McDonald’s pe secundă? Câte calorii are un hamburger?
O altă ipoteză susține că denumirea ar veni de la caricaturistul american Thomas Aloysius „Tad“ Dorgan, care a desenat o caricatură cu un teckel într-o chiflă. Totuși, caricatura cu pricina nu s-a păstrat, astfel că ipoteza ar putea să fie falsă.
De ce hot-dog-ul de la Ikea este atât de ieftin?
La această întrebare, răspunsul este unul singur: pentru că așa a vrut Ingvar Kamprad, fondatorul Ikea. 🙂 Se pare că la un moment dat, consiliul de administrație al Ikea a decis să scumpească hot-dog-ul, întrucât compania înregistra pierderi serioase. Ingvar Kamprad s-a opus vehement. „Hot-dogii calzi, la preț bun, le oferă clienților un sentiment plăcut. Cel mai important lucru este ca oamenii să se reîntoarcă fericiți în magazinele noastre”, ar fi spus fondatorul Ikea.