A fi influencer a devenit o adevărată modă. Copiii visează să fie vedete, să producă tot felul de conținut și, evident, să câștige bani. Mulți bani. Totuși, oricât de tentată ar fi această meserie, „influensăreala” vine la pachet și cu o mulțime de dezavantaje. Site-ul shtiu.ro îți prezintă cinci dintre acestea.
Conform definiției, un influencer este un utilizator cu mii (dacă nu milioane) de urmăritori împrăștiați pe diverse rețele de socializare. Fie că vorbim despre YouTube, Facebook, Instagram sau, mai nou, Tik-Tok, influencerii sunt capabili, prin conținutul pe care-l produc, să influențeze audiența. Ba mai mult, pentru asta primesc și bani grei de la diferite companii și brand-uri.
O astfel de persoană publică nu prea mai are intimitate. Cu cât este mai cunoscut, cu atât viața personală a unui influencer devine un subiect de interes. Lipsa intimității poate fi dificilă de gestionat, iar uneori, influencerii se simt obligați să împărtășească mai mult decât ar dori să mențină un nivel ridicat de angajament cu publicul lor.
Influencerii sunt supuși zilnic unui val de ură, justificată sau nu. Nu o dată s-a întâmplat ca anumite comentarii negative să afecteze sănătatea mentală a influencerilor și să ducă la episoade de anxietate sau depresie.
Mulți dintre influenceri sunt adesea sub presiunea de a oferi conținut constant și de calitate pentru a menține și a crește audiența. Această presiune poate duce la stres și anxietate, deoarece trebuie să se adapteze în permanență la cerințele pieței și la preferințele publicului.
În unele cazuri, influencerii se confruntă cu o instabilitate financiară, mai ales dacă nu au contracte constante sau parteneriate pe termen lung. Veniturile pot fluctua și pot exista perioade de secetă în care influencerii se luptă să obțină contracte noi sau să mențină nivelul de venit obișnuit. Nu este ca la un loc de muncă stabil, acolo unde ești plătit în fiecare lună.
Ştefan Sprianu, cunoscut sub numele de scenă Speak (artist, producător muzical și influencer), este unul dintre cei mai urmăriţi creatori de conţinut digital din România.
El e asociat la trei firme care au avut o cifră de afaceri netă cumulată de 3,45 milioane lei ( aproape 700.000 de euro) în 2022, cu 4,4% mai mare decât cea din 2021, arată o analiză Economica.net. Acesta rămâne în mâna, lunar, după ce plătește taxele și impozitele cu peste 40.000 de euro.