De ce scările rulante au perii pe margine?
În zilele noastre, majoritatea magazinelor, aeroporturilor sau stațiilor de metrou au și scări rulante. Nu de puține ori am observat că acestea au pe margine niște perii. Contrar credinței populare, periile pentru scări rulante nu sunt pentru curățarea pantofilor.
Periile scărilor rulante mai sunt numite și „deflector de fustă”. Fusta este, de fapt, ceea ce se numește decalajul dintre scări și părțile laterale.
De ce scările rulante au perii pe margine?
Aceste perii pentru scările rulante sau „deflectorul de fustă” sunt proiectate pentru a minimiza riscul de a prinde obiecte între trepte și marginea scării rulante, cunoscută sub numele de „fusta” scării rulante.
Multe dintre cele mai grave accidente de scară rulantă au fost rezultatul direct al unui picior sau a unei mâini prinse între plinta scării rulante și treptele în mișcare și, în unele cazuri, au dus la răni care au schimbat viața. Ele servesc ca un semn de avertizare sau un tampon.
Unele scări rulante au o margine galbenă ca indicație pentru a nu se apropia prea mult de margini, dar altele nu, însă au perii. Micul decalaj (fusta) dintre scările scării rulante și părțile laterale, duce în jos în locul în care sunt toate treptele care fac scara rulantă să funcționeze.
Când lucrurile se blochează în acel spațiu, cum ar fi genți, jachete și chiar degetele de la picioare, ele se pot bloca între motoare, ceea ce face ca scara rulantă să nu mai funcționeze corect. Scara rulantă este suficient de puternică pentru a provoca unele daune reale părților corpului uman.
Multe accidente de scară rulantă au fost rezultatul direct al unei mâini sau al unui picior prins în crăpătură. Așadar, periile pentru scări rulante au fost încorporate ca standard de siguranță fie pentru a împiedica ceva să intre în gol, fie să-l devieze.
Curiozități despre scările rulante
- Scara rulantă este un element de bază în viețile noastre și o tehnologie pe care majoritatea dintre noi o considerăm de la sine înțeles. Chiar dacă au apărut încă din 1893, există încă pericole asociate scărilor în mișcare. Iată câteva lucruri interesante despre scările rulante.
- Una dintre primele scări rulante construite a fost cu scop de distracție. A fost proiectată și instalată inițial ca o plimbare inovatoare la Coney Island în 1893. Vizitatorii stăteau pe balustradă și urcau „scările în mișcare” la un unghi de 25 de grade.
- În 1899, compania Otis Elevator a produs prima scară rulantă comercială din America de Nord. Otis Elevator a devenit astfel cel mai vechi producător de scări rulante.
- Cele mai lungi scări rulante individuale din lume sunt instalate adânc în subteran în stațiile metroului din Sankt Petersburg.
- Cea mai scurtă scară rulantă din lume este „Puchicalator” dintr-un mall din Kawasaki Japonia. Are doar cinci trepte și o înălțime verticală de 83 cm.
- Prima scară rulantă instalată în Canada a fost în Toronto, la magazinul universal T. Eaton Co, în anul 1904. Toronto Daily Star a promovat noua atracție spunând „Fără timp pierdut în așteptarea liftului; un client pur și simplu calcă pe ‘scara rulantă’, așa cum este numită și urcă.”
- Cuvântul ‘scară rulantă’ a fost inițial marca comercială a companiei Otis Elevators Company și, drept urmare, unii dintre producătorii americani de scări rulante au venit cu câteva nume mai creative. Unele dintre ele au fost: scări cu motor, scări mobile și scară electrică.
Foto: Depositphotos.com