Achiziționarea unei mașini reprezintă unul dintre visurile oricărui conducător auto. Înainte de a face acest pas, aceștia se gândesc ce marcă este cea mai potrivită pentru ei, iar mulți dintre șoferii din lume, dar și din România aleg modele BMW.
Potrivit unui studiu realizat de compania poloneză Picodi, specializată pe analiza piețelor, BMW ocupă primul loc în preferințele șoferilor din întreaga lume, dar și din România. Cercetarea s-a bazat pe o comparație de căutări pe Google a 64 de mărci auto, în intervalul 2017-2021.
În urma prelucrării datelor a reieșit faptul că BMW este cea mai populară marcă auto în Europa, producătorul din Munchen evidențiindu-se în căutările din 15 țări între care și România. BMW este popular și în alte țări precum Austria, Ungaria, Serbia, Muntenegru, Macedonia și, bineînțeles, Germania.
Pe locul al doilea la capitolul popularitate s-a clasat Mercedes-Benz, care a fost cea mai căutată marcă auto în 10 țări, inclusiv Rusia, Azerbaidjan, Armenia, Albania, Portugalia, Luxemburg și Belgia.
Tehnologie la cele mai înalte cote. Mașinile de lux prezintă cele mai noi și mai bune tehnologii auto. BMW a fost unul dintre pionierii multor caracteristici tehnologice. Indiferent dacă este vorba de senzori de parcare, difuzoare Bluetooth sau navigație prin satelit, nu contează. Chiar și un model mai vechi este probabil echipat standard cu aceste caracteristici.
BMW este un nume de încredere. BMW nu este doar un nume de încredere. Este, de asemenea, un producător care se mândrește cu mai multe modele second hand foarte apreciate. Durata de viață a vehiculelor germane este foarte lungă. Altfel, România este singura țară din lume în care clienții de BMW cumpără 9 din 10 mașini cu tracțiune integrală xDrive
În ciuda nivelurilor ridicate de depreciere la mașinile noi, BMW-urile uzate își păstrează valoarea destul de bine. Există întotdeauna o cerere mare pentru cupe de serie 1, X5 și M4, împreună cu alte modele.
BMW – apreciere socială. De-a lungul timpului au apărut tot felul de snoave care nu sunt departe de adevăr. Unii bărbați, dar și femei sunt de părere că mașina nu este neapărat un rău necesar, ci o oglindă a propriei persoane. Ei susțin că alegerea unui producător de mașini viabile și accesibile la preț este un prim criteriu de care să țină cont. De asemenea, românii sunt un soi de oameni cărora le place să fie în centrul atenției, iar achiziționarea unui model BMW le întrunește această nevoie psihologică.
Întreținere ușoară. Singurul lucru care îi reține pe unii oameni să cumpere mașini de lux străine este disponibilitatea pieselor. Piese greu de găsit sau livrare costisitoare în cazul în care mașina are nevoie de o reparație.
Piesele BMW sunt mai ușor de găsit decât alte mărci de mașini de lux. Aceasta înseamnă că reparațiile vor dura mai puțin timp. Trebuie remarcat faptul că piesele ușor de găsit nu înseamnă costuri de muncă mai puțin costisitoare. Deoarece BMW-urile sunt atât de bine realizate, reparațiile necesită mecanici experți.
Personalizare. Cine nu și-ar dori o mașină construită conform specificațiilor lor? Unul dintre cele mai bune motive pentru a cumpăra un BMW este modul în care cumpărătorul își poate construi singur mașina visurilor.
Cu fiecare marcă și model pe care îl oferă, se poate adăuga motorul dorit. De asemenea, se aleg roțile, interiorul și materialele.
Accesibilitate. În timp ce mașinile de lux BMW sunt departe de a fi ieftine, acestea au un preț mai mic decât omologii lor de lux. Unele modele de BMW-uri sunt relativ ieftine. Seria 2 2019 începe de la 35.300 USD. Prețurile lor mai accesibile le permit șoferilor să cumpere o mașină de lux bine făcută la un preț rezonabil.
Foto: Picodi