De ce sunt roșu și verde culorile Crăciunului? Cum a făcut Coca-Cola ca roșul să fie dominant de Crăciun?

de: Claudiu Petrișor
05 12. 2023
craciun
Craciun

La nivel mondial, roșul și verdele sunt celebre culorile care reprezintă Crăciunul. Ori de câte ori vedem aceste două culori împreună, avem tendința să le asociem cu sărbătorile de iarnă. Dar de ce sunt doar aceste două culori și de unde a apărut asocierea? Deși nimeni nu știe cu siguranță originile roșului și verdelui de Crăciun, există multe teorii.

Roșul? Sânge și Moș Crăciun

Crăciunul este perioada din an în care sărbătorim nașterea lui Isus Hristos, dar de-a lungul deceniilor a devenit mai mult despre schimbul de cadouri și petrecerea timpului cu familia și prietenii și mai puțin despre Hristos, scrie thefactsite.com.

În creștinism, culoarea roșie reprezintă sângele lui Isus când a fost răstignit, iar verdele reprezintă viața veșnică de care a beneficiat fiul lui Dumnezeu. Totodată, culoarea roșie este asociată cu Moș Crăciun de sute de ani.

Verde? Viață și speranță

Verdele este adesea asociat cu viața și speranța. În perioada de iarnă, când natura este în repaus, verdele poate simboliza regenerarea și speranța pentru viitor. De asemenea, verdele este culoarea tradițională a bradului de Crăciun, care a devenit un simbol central al sărbătorii în toate țările creștine de pe Glob.

Coca-Cola, o importanță aparte la asocierea Crăciunului cu culoarea roșie

Deși roșul a fost dintotdeauna o culoare proeminentă folosită de Crăciun, se spune că Coca-Cola a fost cea care a făcut din aceasta culoare dominantă. În anul 1931 reclamele Coca-Cola au devenit mai populare în reviste, mai ales la apropierea sărbătorilor.

Una dintre primele reclame a fost creată de desenatorul Haddon Sundblom. Acesta a primit instrucțiuni să desezene o reclamă cu un Moș Crăciun care bea Coca-Cola. Sundblom a vrut să creeze o imagine a adevăratului Moș Crăciun, mai mult decât o imagine a cuiva îmbrăcat în Moș Crăciun. Haddon Sundblom s-a inspirat din chipul Sfântului Nicolae din Myra, un episcop din secolul al IV-lea.

Acesta a fost un punct de cotitură în istorie, deoarece ilustrația lui Moș Crăciun a fost atât de reală încât a devenit reprezentarea imaginii adevăratului Moș Crăciun.

Moș Crăciun a purtat roșu și, de atunci, Coca-Cola a continuat să facă reclamă cu brandul său roșu și, prin urmare, roșul a devenit o culoare asociată Crăciunului.