Vedem camioane pe toate șoselele patriei, mai ales în afara orașelor. Unele sunt încărcate cu marfă, altele circulă goale. Toate sunt însă adevărați mastodonți pe roți, cu putere mare. Totuși, la o privire mai atentă, putem observa că sunt unele camioane sau TIR-uri care au două sau mai multe roți suspendate în aer și nu ating pământul. Care să fie explicația pentru acest fenomen aparent straniu?
De obicei, cu astfel de roți sunt echipate basculantele sau camioanele care transportă o încărcătură mare. Totuși, când sunt goale, camioanele nu au nevoie de toată puterea. Astfel, prin ridicarea unui ax și a anvelopelor de la sol, se oprește uzura anvelopelor ridicate. De asemenea, reduce rezistența la rulare și crește economia de combustibilul. Când vehiculul poartă o sarcină mai mare, axul este coborât astfel încât roțile să fie în contact normal cu șoseaua și să ajute la susținerea sarcinii.
Pentru șoferii de camion este extrem de important să economisească uzura anvelopelor, cu atât mai mult cu cât prețul unui cauciuc de camion poate să ajungă și la câteva mii de euro.
Există un buton special în cabina camionului de unde conducătorul auto poate ridica roțile suplimentare. Există trei poziții în care pot sta roțile:
Cuvântul „camion” a fost utilizat începand cu anul 1611 și făcea referire la roțile grele care erau utilizate pentru încarcarea tunurilor pe nave. De la acel moment, termenul a fost adaptat și asociat cu o serie de elemente / locomotive, care au fost proiectate pentru transportul încărcăturilor foarte grele.