De la ce vin inițialele DHL ale companiei de curierat?
DHL International GmbH este o companie fondată în America în anul 1969 și și-a extins serviciile în întreaga lume până la sfârșitul anilor 1970. În prezent, este divizie internațională de curierat, colete și poștă rapidă a companiei germane de logistică Deutsche Post DHL.
Ce înseamnă DHL?
Deutsche Post DHL este cea mai mare companie de logistică din lume, în special în transportul maritim și aerian. Compania livrează peste 1,3 miliarde de colete pe an. Aceasta a fost în primul rând interesată de livrări offshore și intercontinentale, dar succesul FedEx a determinat propria expansiune intra-americană începând cu 1983.
În 1998, Deutsche Post a început să achiziționeze acțiuni la DHL. Numele companiei vine de la inițialele celor trei fondatori: Adrian Dalsey, Larry Hillblom și Robert Lynn.
DHL, companie internațională de curierat
A ajuns la controlul de participare în 2001 și a achiziționat toate acțiunile restante până în decembrie 2002. Compania a absorbit apoi DHL în divizia sa Express, extinzând în același timp utilizarea mărcii DHL la alte divizii, unități de afaceri și filiale ale Deutsche Post.
Astăzi, DHL Express își împarte marca DHL cu unități de afaceri precum DHL Global Forwarding și DHL Supply Chain. A câștigat un punct de sprijin în Statele Unite când a achiziționat Airborne Express.
Rezultatele financiare DHL Express sunt publicate în raportul anual al Deutsche Post AG. În 2016, veniturile acestei divizii au crescut cu 2,7%, până la 14 miliarde EUR. Câștigurile înainte de dobânzi și impozite (EBIT) au crescut cu 11,3% față de 2015, până la 1,5 miliarde EUR.
Istoria companiei DHL
La doar câteva luni după prima aterizare a omului pe Lună, DHL a început să opereze primul serviciu internațional de livrare expres din lume. Adrian Dalsey, Larry Hillblom și Robert Lynn au înființat DHL în 1969 și au inventat simultan industria internațională de livrare aeriană.
La început, cei trei parteneri livrau documente pe cale aeriană, astfel încât să ajungă la birourile vamale înainte de transport și să permită mărfurilor să treacă prin vamă cu mai puțină întârziere.
La 25 septembrie 1969, compania a început cu servicii de livrare expres la ușă, transportând documente numai între San Francisco, California și Honolulu, Hawaii. După un an, DHL gestiona transporturile pentru 40 de clienți și și-au extins operațiunile pentru a include Guam, Los Angeles și Portland, Ohio.
În 1973, DHL avea peste 3.000 de clienți și 314 de angajați. Compania s-a folosit de experiența și expertiza substanțială în industria internațională de transport aerian expres pentru a începe serviciile către Noua Zeelandă, Fiji, Indonezia, Taiwan, Malaezia și Thailanda.
Doi ani mai târziu, DHL a continuat să se extindă în Europa continentală, deschizând birouri în Amsterdam și Paris și începând un serviciu către Coreea de Sud. DHL este prima companie de livrare expres care s-a deschis în Orientul Mijlociu cu sedii în Teheran, Iran.
Potrivit dhl.com, în decurs de doar zece ani, opera peste 360 de centre de service și avea peste 85.000 de clienți care se bazau pe DHL pentru servicii express.