Viața în orașe este mai simplă decât zonele rurale. Aparent. Cetățenii nu sunt nevoiți să își planteze și să-și îngrijească legumele sau fructele. Toate bunurile necesare și chiar mai mult de atât se regăsesc într-un spațiu de dimensiuni mari la prețuri pentru toate buzunarele. În România, există numeroase lanțuri de hypermarketuri din străinătate. De la ce vine numele magazinelor din țara noastră? De unde provine denumirea Lidl sau Carrefour?
În România există aproximativ 4.300 de hypermarketuri, supermarketuri sau magazine de proximitate modernă. Cele mai multe sunt magazine de brand, cu finanțare europeană. Există hypermarketuri de cartier, de nivelul Mega Image sau Profi, dar sunt și magazine cu un portofoliu bogat de produse.
La o mică privire asupra hărții României, în București se regăsesc aproape 800 de magazine. Următoarele județe fiind Timiș, Cluj sau Ilfov. Astfel că, cele mai dezvoltate regiuni din punct de vedere economic au o acoperire foarte bună a magazinelor. La coada clasamentului se regăsesc județe precum Tulcea sau Mehedinți, cu 27 de magazine, respectiv 29.
Istoria comerțului a început în 1996, când primele magazine au început să apară în intersecțiile și cartierele mari ale orașelor. Rețelele care au cea mai mică acoperire geografică sunt lanțurile de tip cash&carry care se adresează revânzătorilor.
România este un important actor pe plata europeană a supermarketurilor. Economia înfloritoare și consumatoare a țării a făcut de-a lungul timpului să atragă numeroși investitori. Astfel că, la ora actuală, în țara noastră se regăsesc următoarele supermarketuri:
Cel mai mare lanț de magazine este prezentat de compania Kaufland, cu peste 160 puncte deschise, iar la polul opus este Cora, cu puțin peste 10.
Pentru că acestea provin din afara țării, numele lor sunt pronunțate cu greu de către oameni, creând confuzie.
Foto: Depositphotos.com