Frumusețea nu are limite! Așa spune o vorbă în rândul femeilor, care doresc cu orice preț să fie și mai frumoase. Drept urmare, multe dintre acestea apelează la tot felul de tratamente și operații estetice pentru a se apropia de acel nivel de perfecțiune visat, diferit, de fiecare femeie.
În Asia, multe dintre reprezentantele sexului frumos consideră că dacă au o piele cât mai albă sunt mai frumoase. Ideea omniprezentă că pielea mai deschisă este mai atractivă este adesea pusă în evidență prin diferite concursuri de frumusețe. De exemplu, atunci când Nonthawan Thongleng cu piele de bronz a fost încoronată Miss Thailanda World 2014, a fost apreciată de unii comentatori ca o șansă de a redefini standardele de frumusețe.
În mod tradițional, femeile cu pielea închisă la culoare au fost subreprezentate în Thailanda, marginalizate în favoarea unui standard de frumusețe cu pielea mai deschisă.
Catriona Gray a devenit a patra filipineză numită Miss Univers, dar victoria ei i-a polarizat pe concetățenii ei. Mulți i-au criticat victoria online, susținând că arată ca o persoană caucaziană bronzată. Gray s-a născut și a crescut în Australia și este de origine mixtă scoțiană-filipineză. Pentru unii critici, „nu era suficient de filipineză”.
Există o normă culturală, profund înrădăcinată, implicată în aceste dezbateri asupra culorii și frumuseții pielii. În multe societăți, și mai ales în Asia, pielea întunecată a fost mult timp asociată cu munca în câmp și, prin urmare, cu sărăcia rurală. Pe de altă parte, pielea palidă este asociată cu o viață mai confortabilă și cosmopolită în interior, departe de razele Soarelui. Culoarea pielii este astfel un semn al clasei sociale.
Stigmatizarea asociată cu pielea mai închisă la culoare poate duce la unele decizii ciudate. De exemplu, pe străzile din Bangkok, nu este neobișnuit să vezi femeile îmbrăcate cu mâneci lungi sau cu umbrele, pentru a se feri de razele Soarelui, astfel încât să își mențină tenul alb, chiar și în cele mai fierbinți luni ale anului.
Această preferință pentru pielea albă este consolidată prin intermediul mass-media: televiziune, reviste și panouri publicitare. Farmaciile dispun de o serie de creme de albire a pielii, unele chiar promit să lumineze culoarea celor mai intime zone ale corpului. Surprinzător este că nu numai femeile asiatice sunt obsedate de tenul alb, ci și bărbații.
În prezent, albirea tenului este o mare afacere în zona asiatică. Un sondaj al Organizației Mondiale a Sănătății a constatat că aproape 40% dintre femeile chestionate în țări precum China, Malaezia, Filipine și Coreea de Sud folosesc în mod regulat produse pentru a le albii pielea. Firma de informații de piață Global Industry Analysts arată că cererea de produse pentru un ten luminat este în creștere, estimând că va ajunge la 31,2 miliarde de dolari până în 2024.
Foto: Pexels.com