Aeroportul este un mijloc de a ajunge la atracția principală atunci când călătorim. Uneori, un aeroport poate fi principala atracție având un design unic și spectaculos.
În această categorie se încadrează și cel de-al doilea terminal pentru călători al Aeroportului Henri Coandă-Otopeni, care îi surprinde pe călători cu forma lui inedită de… vioară. Poate ca un omagiu a lui George Enescu, unul dintre cei mai mari violoniști români.
Investiția totală în modernizarea terminalului a fost de 60 de milioane de euro. Acesta are o suprafață de 16.600 metri pătrați și 24 de porți de îmbarcare. Noul terminal face parte dintr-un program de modernizare al aeroportului și a fost finalizat în 2011.
Între anii 1940-1944, pe locul actualului Aeroportul Internațional Henri Coandă funcționa o bază militară a Germaniei Naziste.
În anul 1965, creșterea traficului aerian, asigurată până atunci exclusiv de Aeroportul Băneasa, a impus ridicarea unui nou aeroport. Procesul de tranformare a bazei aeriene militare capătă undă verde.
Lucrările s-au axat pe modernizarea pistei principale, astfel încât să permită aterizarea aeronavelor de tip Cargo, extinderea pistei până la 3500 m (depășind în acel moment pista „vechiului” Paris-Orly), modernizarea centralei electrice a aeroportului și construirea unui terminal de pasageri.
Patru ani mai târziu, cu ocazia vizitei lui Richard Nixon în România a fost inaugurat Lounge-ul oficial de protocol. Pe 13 aprilie 1970, s-a inaugurat terminalul de pasageri, având capacitatea de a transporta 1,2 milioane de pasageri / an.
Lucrările de modernizare și dezvoltare au continuat și în anii următori.
Terminalul doi a fost proiectat pentru a răspunde cerinţelor impuse de aderarea României la Spaţiul Schengen. Acesta a fost construit prin extinderea vechiului terminal de plecări și are forma unei viori.
Henri Coandă a fost academician, inventator român, precum și pionierul aerodinamicii. El este cunoscut mai ales pentru efectul ce îi poartă numele. Efectul Coandă constă în devierea jeturilor de fluid care curge de-a lungul unui perete convex.
Foto: Aero News