Această întrebare își pun cei mai uituci dintre noi. Oricui i se poate întâmpla să-și rătăcească cartea de identitate. Care sunt pașii pe care trebuie să-i urmeze cel care și-a pierdut buletinul?
Conform legii, cel care și-a pierdut buletinul trebuie să se prezinte la Direcția pentru Evidența Persoanelor în termen de 24 de ore pentru a anunța pierderea și pentru a completa o declarație pe propria răspundere că a rămas fără actul tău de identitate. Totodată, actul declarat pierdut devine nul și este necesară întocmirea unui alt document. Care este procedura standard?
Certificatul de naștere, în original și copie;
Certificatul de căsătorie, în original și copie (dacă este cazul);
O cerere tip formular pe care o primești de la Serviciul de Evidența Persoanelor și trebuie să o completezi cu toate datele tale;
Hotărârea de divorț, în original și copie (dacă este cazul);
Actul care dovedește adresa de domiciliu, în original și copie;
Certificatul de deces al soțului/soției, în original și copie (dacă este cazul);
Certificatele de naștere ale copiilor minori, sub 14 ani, în original și copie;
Un document emis de autoritățile statului, cu o fotografie de dată recentă (cartea de alegător, permis de conducere, diplomă de absolvire, livret militar), în original și copie;
Un timbru fiscal în valoare de 5 lei, chitanţă reprezentând contravaloarea cărţii de identitate – 7 lei (la ghișeul taxe şi impozite).
Buletinul este documentul care se eliberează cetățeanului român cu domiciliul în România. Se eliberează pentru prima dată la împlinirea vârstei de 14 ani. Pentru aceasta trebuie făcută dovada identității, a domiciliului (a reședinței titularului, după caz) și a cetățeniei române.
Cartea de identitate este emisă de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date, subordonat Ministerului Administrației și Internelor.
Cartea de identitate conține: