Mașinile zilelor noastre sunt extrem de complexe și de multe ori posesorii lor nu le folosesc la capacitatea maximă. Inginerii care le-au produs s-au gândit la toate pentru a le face mai ușoară viața conducătorilor auto.
În funcție de modelul auto, clapeta rezervorului de combustibil se descuie fie apăsând un buton din tabloul de bord, fie apăsând un alt buton dintre scaune. Sunt și cazuri în care clapeta nu are niciun buton. Odată deschisă clapeta, mașina este pregătită pentru realimentare.
Supapa care a fost deschisă este legată printr-un plastic de mașină pentru a nu se pierde. Totuși, la multe dintre automobile, pe capac există un orificiu unde se poate pune clapeta, pentru ca mașina să nu se murdărească de combustibil. Ingenios, nu-i așa?
După finalizarea realimentării, înșurubați capacul și închideți clapeta cu o apăsare extrem de ușoară.
Curiozități despre combustibili:
În Statele Unite ale Americii, benzina conține aproximativ 10% etanol, deoarece la începutul anilor 1990, politicienii au emis o lege prin care aerul să fie mai puțin poluat;
Șoferii din Statele Unite consumă anaul 44% din totalul benzinei la nivel mondial;
Țara cu cele mai scumpe prețuri la benzină este Norvegia;
Motorul diesel a fost numit după inventatorul său, Rudolf Diesel, nu după combustibilul pe care îl folosește. De fapt, a fost conceput inițial pentru a curge uleiul de arahide;
Aproximativ 40% din totalul mărfurilor transportate pe mare este… petrol, scrie fuelexpress.net.
Venezuela are cea mai mare rezervă de petrol din lume. În ciuda acestui fapt, Venezuela este al cincilea producător de petrol și gaze naturale pe plan mondial;
Gazele naturale reprezintă cel mai curat combustibil fosil din punct de vedere al proprietăților de mediu, emiţând prin ardere cu 50% mai puţin CO2 decât cărbunele;
În România, cele mai multe benzinării le are rețeaua Petrom, urmată de Rompetrol;
România a fost primul stat de pe glob care a exportat benzină
Astăzi, Rusia a dus războiul într-o fază nouă după ce a lansat o rachetă balistică intercontinentală asupra Ucrainei, fiind prima de acest gen de la începutul conflictului, din urmă cu... citește tot
În spațiul public, în preajma alegerilor prezidențiale, se tot vorbește despre „cotele de gen”. Se pleacă de la premisa că în anumite domenii, femeilor nu li se dau aceleași șanse ca... citește tot
Carol al II-lea a fost regele României timp de 10 ani, între 8 iunie 1930 și 6 septembrie 1940. Domnia sa a fost una plină de controverse și mulți oameni politici ai acelor vremuri nu l-au vrut... citește tot