Mulți dintre noi au fost cel puțin o dată la un restaurant pentru a se delecta cu un preparat culinar ori, pentru a savura o cafea sau un suc. De cele mai multe ori, chelnerul vine și le oferă clienților meniul, însă după plasarea comenzii acesta le ia cărticica cu produse și prețuri. De ce oare se întâmplă acest lucru?
Meniurile restaurantelor, în special ale celor de lux, sunt laminate. Paginile cu produse din interior se modifică, de obicei, în funcție de preparatele produse, la o anumită perioadă de timp. Așadar, ceea ce se servește în sezonul rece este posibil să nu se mai regăsească pe timpul verii. Drept urmare, meniul trebuie modificat, iar acest lucru costă, de cele mai multe ori, bani în plus. Astfel că meniurile sunt un bun destul de prețios în cadrul unui restaurant.
De exemplu, la un restaurant cu 60 de locuri există 35 de meniuri. După ce clientul plasează comanda, chelnerul ridică meniul de pe masă din mai multe motive. În primul rând pentru a oferi mai mult spațiu persoanelor de la masă, iar în al doilea rând pentru a putea să ofere meniul și altor clienți. Totodată, cu acest mic truc, ospătarii pot ține mai ușor evidența comenzilor luate. Trebuie specificat că oricând clienții pot cere din nou meniul pentru a solicita noi produse.
Totuși, mulți oameni sunt de părere că această practică este o dorință a proprietarilor de restaurante pentru a primi comenzi mai valoroase. Fără un meniu la dispoziție, oaspetele unității nu va putea ști cu exactitate prețurile.
Acest obicei s-a împământenit și mai mult în perioada Covid, fiindcă se dorea ca oaspeții să interacționeze cât mai puțin cu meniul restaurantelor.
La restaurantele de lux lucrurile sunt un pic mai complicate, în sensul că există un șef de local, care supraveghează toată activitatea chelnerilor și nu numai. După ce clienții s-au așezat la masă ospătarul vine imediat cu meniul, iar după plasarea comenzii acesta este luat de la masă pentru a avea mai mult spațiu pentru farfurii, pahare, sticle etc.
De obicei, chelnerul mai revine la masă respectivă de două, trei ori pentru a vedea dacă mai este nevoie de ceva. Aceasta este o practică comună și se știe că amabilitatea duce, de cele mai multe ori, la un bacșiș mai mare.
Foto: Pexels.com