Metroul reprezintă cel mai dezvoltat sistem de transport în comun care există în București. Întreaga rețea este compusă din 5 linii principale, dar și câteva suplimentare care sunt în dezvoltare. Fiecare dintre stații are câte un nume bine cunoscut de către călători. De ce stația Timpuri Noi își schimbă numele și cine este Octavian Udriște, cel care dă noua denumire?
„Urmează stația X, cu peronul pe partea stângă/dreaptă” este cea mai cunoscută și auzită frază de către oameni când coboară la metrou. Cei care locuiesc în partea de sud a orașului sunt familiarizați cu nume, precum: Constantin Brâncoveanu, Piața Sudului, Tineretului, Eroii Revoluției sau Dimitrie Leonida.
Una dintre principalele stații ale magistralei 2, unde fluxul de călători este mereu ridicat se numește Timpuri Noi. Din păcate, acest nume nu se va mai auzi în scurt timp. Consiliul de Administrație al societății Metrorex a decis ca stația să poarte numele Octavian Udriște, considerat un om de bază în făurirea sistemului de metrou bucureștean.
„Urmează stația Octavian Udriște, cu peronul pe partea dreaptă”, va fi noul anunț pe care călătorii îl vor auzi în curând. Deși pentru câteva zile poate părea dubios, aceștia vor trebui să se obișnuiască, fiind o decizie ireversibilă.
Octavian Udriște este unul dintre principalii ingineri care au semnat în 1979 punerea în funcțiune a primului tronson de metrou. Acesta pornea de la Timpuri Noi și se termina la Petrache Poenaru, fosta stație Semănătoarea. S-a născut în anul 1935 la Timișoara și este singurul dintre cei cinci ingineri feroviari aleși de dictatorul Nicolae Ceaușescu să construiască metroul din București. În perioada 1985-1996 a fost denumit director tehnic și director general al Metroului, iar din 2007 este președinte onorific Club Feroviar.
Bucureștiul este cel mai mare oraș din România, iar zilnic peste 600.000 de oameni utilizează metroul. Fiind un sistem care dă roade în decongestionarea orașului și altă regiune a țării are în plan construirea unui nou metrou.
Planul metroului din Cluj este un proiect mult așteptat de municipalitate pe de-o parte, dar și de călători pe de altă parte. Prima linie M1 ar urma să aibă 21 de stații, cu un cost de aproximativ 9 miliarde de lei. Termenul de realizare este de 8 ani, iar constructul este unul turc.
Traseul Metroului din Cluj-Napoca va arăta astfel:
Foto: Clubferoviar.ro