Formula 1 este competiția regină a întrecerilor motoristice. Condusul cu peste 300 de kilometri la oră nu este pentru oricine, iar piloții își pun viața în pericol de fiecare dată când intră pe un circuit. Regulamentul sportiv s-a schimbat mult, în ultimii ani, punând pe primul loc siguranța piloților, însă chiar și așa F1 rămâne un sport cu adevărat periculos.
7. Red Bull Ring, Austria. Circuitul, situat pe dealurile înalte din Spielberg, din provincia Stiria a Austriei, a găzduit primul său Grand Prix în 1970. Acesta are diferențe mari de altitudine și zone de frânare puternice în primul sector, șoferii fiind, în special, predispuși la accidente în timpul primului tur al întreceri. După aceea, urmează un sector mediu și un final de mare viteză, cu o zonă mică de degajare. Ca atare, acest circuit este considerat unul dintre cele mai periculoase din Formula 1.
6. Spa-Francorchamps, Belgia. Cursa originală, proiectată de Jules de Thier și Henri Langlois Van Ophem, în 1920, a folosit drumurile publice pentru a conecta orașele belgiene Malmedy și Stavelot. Circuitul a găzduit prima sa cursă de mașini în 1922.
Trebuie precizat că este cea mai lungă pistă din calendarul actual de Formula 1, cu puțin peste 7 kilometri, având un amestec de viraje rapide și lente și pericole la fiecare colț. Este unul dintre cele mai rapide circuite din F1, în unele zone viteza depășind 350 de km la oră.
5. Grand Prix-ul din Monaco. Circuitul este considerat bijuteria coroanei, fiind o întrecere stradală fără multe zone de degajare. Dacă un pilot face cea mai mică greșeală, se proptește imediat în parapet. Pista a rămas în mare parte neschimbată, încă din anul 1929 când a început să fie folosită pentru curse. Sunt puține competițiile în care nu există măcar un accident pe circuit, de aceea este considerată una dintre cele mai periculoase piste din Formula 1.
4. Circuitul de la Monza, Italia. Pista organizează întrecerile din Formula 1 din anul 1949. Monza este cel mai rapid circuit din calendarul F1, cu piloți care depășesc 350 de kilometri la oră pe liniile lungi și folosesc puterea maximă a mașinii pentru mai mult de 75% dintr-un tur. În 2020, Lewis Hamilton a stabilit cel mai rapid tur de F1 din istorie, când a înregistrat o medie de puțin peste 263 de kilometri la oră în timpul calificărilor. Așadar, nu e de joacă pe acest circuit, unde cea mai mică greșeală poate fi fatală.
3. Circuitul stradal Marina Bay, Singapore. Circuitul este atât de periculos încât, în ultimele 12 curse, Safety Car-ul a intervenit măcar o dată din cauza accidentelor. Condițiile meteo din această parte a lumii nu sunt printre cele mai bune, umiditatea fiind foarte crescută. Deshidratarea piloților face ca și concentrarea să scadă, iar condusul la viteze mari devine și mai periculos.
2. Circuitul de la Baku, Azerbaidjan. Și această pistă este una stradală, fiind foarte puține locuri unde sunt permise greșeli minore. Pe porțiunea de viteză, mașinile depășesc ușor 330 de kilometri la oră. Cea mai mică greșeală de pilotaj la această viteză și cursa se poate încheia subit.
1. Nürburgring din Germania. Circuitul a fost finalizat în anul 1927, iar după cel de-Al Doilea Război Mondial a fost introdus în Formula 1, găzduind Grand Prix-ul Germaniei. Pista are multe zone în care piloții nu pot vedea curba foarte bine, astfel că ieșirea din apex se face mai mult pe ceea ce se simte pilotul decât pe ceea ce vede. Lățimea circuitului în anumite regiuni este foarte îngustă, iar piloții au mărturisit că este un chin să concureze aici. De aceea, Nürburgring este considerat cel mai periculos circuit din Formula 1, potrivit formulapedia.com. De-a lungul timpului, cinci piloți și-au pierdut viața aici, primul în 1953 și ultimul în 1959.
Foto: Depositphotos.com & shtiu.ro