Călătoria cu avionul este considerată cea mai sigură modalitate de transport din lume. Cu toate acestea, unii oameni se feresc să zboare având o adevărată fobie față de înălțime și spațiile închise. Toaleta reprezintă unul dintre acele locuri mici pe unde trec cei mai mulți pasageri dacă zborul este lung. Astfel, a apărut o nouă curiozitate printre persoanele care călătoresc cu avionul: ce se întâmplă cu deșeurile din toaletă după ce aceasta a fost folosită?
Potrivit datelor oficiale, la o cursă lungă, transatlantică, pasagerii trag apa la toaletă de aproximativ 1.000 de ori. O situație incredibilă, având în vedere că spațiul este limitat.
În trecut, primele toalete folosite în avion erau rudimentare. Acestea arătau precum o găleată mai sofisticată care însă utiliza un gel pentru a acoperi mirosurile neplăcute. Toate deșeurile erau stocate în rezervoare aflate chiar sub toaletă și de cele mai multe ori izul neplăcut ajungea în tot avionul. În plus, aeronavele consumau mai mult combustibil din cauza rezervoarelor grele de deșeuri iar spațiul oferit pasagerilor era și mai mic decât în prezent.
James Kemper este cel care a inventat toaleta modernă din avion, în 1975, cu un sistem cu vacuum, un vas antiaderent și o cantitate mică de lichid dezinfectant. Noua toaletă a ajuns pe avioane în anul 1982, prima dată pe cele Boeing, potrivit rd.com.
Așadar, când o persoană trage apa la toaletă în avion se aude ca și cum ar fi pornit un aspirator puternic. Deșeurile sunt colectate în rezervoarele din spatele aeronavei prin conducte speciale. Dacă în avion sunt mai multe toalete, fiecare funcționează independent, astfel încât să nu fie probleme dacă una se strică.
Conținutul rezervoarelor este golit în aeroporturi de persoane specializate direct în canalizare, iar acolo unde situația nu permite acest lucru sunt folosite vidanje. Trebuie precizat că rezervoarele cu deșeuri nu sunt niciodată golite în timpul zborului, zona fiind proiectată foarte bine pentru a preveni astfel de accidente.
Foto: stiridiaspora.ro